scandman Startet 7.August.2005 Link til dette innlegget Startet 7.August.2005 Jeg har en Wallas Safeflame 1000 som jeg skulle skifte den ene platen på (den var sprukket, og rusten). Etter mye mekking fikk jeg omsider ut den gamel platen - en ny ble innkjøpt (760.-) samt et deksel (240.-) som ligger under platen. Problemet mitt er at det var nødvendig å bruke litt rå makt for å få ut den gamle platen så ting ble ristet rundt litt, samtidig som det var my deler i brenneren som måtte løsnes. Resultatet er nå at jeg sitter med et ganske stor puslespill - som jeg bare er nesten sikker på at jeg får satt sammen. Er redd jeg kommer til ha noen deler til overs til slutt. Har søkt litt rundt på nettet, men har ikke klart å finne noe tegninger slik at det blir lettere å skru sammen. Er det noen her som har erfaringer med å mekke på wallas? Et annet alternativ er å kjøpe helt ny - jeg har fåt oppgitt en pris (Bergen) på ca 7000.-, er det noen som kjenner leverandører som har rimeligere varer? Sitér dette innlegget Link to post
Sagablott Svart 8.August.2005 Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 Hei scandman. Du har ikke prøvd å høre med butikken som selger denne om hjelp.Kan jo være mulig dem har tegninger du kan kopiere.Eller der hvor du kjøpte delene.Blir jo dyrt for deg med ny + delene du har kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.August.2005 Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 har hørt at maritim.no er veldig behjelplige så de kan sikkert sende deg tegninger Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
torbit Svart 8.August.2005 Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 På Maritims hjemmesider ligger en servicemanual for Wallas 1300, 1800 Sail, 2400 og 3200. Skulle ikke forundre meg om de har for din varmer også! Sitér dette innlegget Link to post
scandman Svart 8.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2005 Nå har jeg endelig klart å sette den sammen igjen - det gikk som en drøm, selv uten tegninger! Men - jeg hadde en bit til overs . Er det noen som vet hva denne er til, og hvor den skal være? Jeg mener den bare lå løst innerst i kokeapparatet - under den gangen som varmluften fra kokeplate 1 går til kokeplate 2. Altså en full demontering hvis jeg må putte den inn. Er det noen som vet hva den er til, og hvilken funksjon den har? Jeg får eventuelt ta en tur innom forhandler i morgen tidlig å høre hva de mener. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.August.2005 Link til dette innlegget Svart 9.August.2005 Tror du vil finne deletegninger på WWW.wallas.no Her vil du finne splittskjema/deleliste til en del apparat, kansje ditt også... http://www.wallas.no/reservedeler.htm Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
A Svart 9.August.2005 Link til dette innlegget Svart 9.August.2005 Prøv Wallas Norge AS (Wallas.no). Det finnes også noe info på Wallas.fi Sitér dette innlegget Link to post
Homlungen Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Wallas Safeflame 1000 Trykk på "Monteringsanvisning" Sitér dette innlegget Mvh Henning med båtførerbevis og short range certificate (SRC/VHF) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.