lundeberget9163 Startet 4.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2018 Heisann Hva gjør man når det kommer vann ut av der man peiler oljen? For det kan vel umulig være noe særlig bra? Kan det fikses? Og i så fall hvordan? Eller er det bare å ta sommeren på fjellet istedenfor? Hilsen fra #dette kan jeg ikke# Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2018 Først og fremst: få ut vannet, og sjekk tetningene i sjøvannspumpa. Dårlige tetninger gir vann i olja på disse. Og vann i olja ødelegger veiven om du ikke får det ut kjapt og erstatter det med ny olje. Ikke vent til det er for sent, ta tak helst allerede i dag. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29f Svart 4.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2018 Tviler på at du får start på denne mer. Kos deg på fjellet. Føler vel at det er liten vits i å komme med noen forklaringer på hvorfor....God sommer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2018 Martine29f skrev 44 minutter siden: Tviler på at du får start på denne mer. Kos deg på fjellet. Føler vel at det er liten vits i å komme med noen forklaringer på hvorfor....God sommer. Nå synes jeg du er unødvendig negativ her.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jørn Svart 4.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2018 Dum start på ferietider. Jeg hadde makan motor tidligere, og blåste toppakningen første dagen i en sommerferie. Enig med Index her. Få ut all olje og vann med en gang. Fyll på ny olje og sjekk vannpumpa på saltvannsdelen. Det er en sladdrehull under pumpa som det skal lekke ut av om simringene er dårlig, slik at det varsler. Jeg opplevde at det kun lakk etter at motoren var stoppet. Nå kan det være at du ikke kommer noe vann ut av sladrehullet om simringen er plasert over sladrehullet. Pumpa er grei å denontere, splittegninger finner du her: https://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/nb-NO/Details/PentaPartsCatalog/7742100_018?path=MarineDieselEngines%2F7742100%2F7742100_26%2F7742100_018 Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Hadde en MD21B i en snekke for mange, mange år siden, med samme symptomer. Mener det er alu-topp på støpejern blokk. Toppen hadde rykte på seg for å slå seg hvis den ble kjørt for hardt før hele motoren var gjennomvarm. Leverte toppen inn og fikk den høvlet. Byttet toppaknig og alt fungerte såre vel. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Martine29f skrev for 17 timer siden: Tviler på at du får start på denne mer. Kos deg på fjellet. Føler vel at det er liten vits i å komme med noen forklaringer på hvorfor....God sommer. Tull og tøys. Jeg hadde samme problemet på minn. Grå olje og mye vann. Når jeg oppdaget dette så sugde jeg ut 1 liter vann før det kom olje. Jeg hadde nylig hele motor i deler. Ikke pga dette, men generelt bare for å få status. Leverte da blokka inn til ett motorverksted å han så det hadde vert vann inni men at det bare hadde hatt en rensende effekt. Olja hos meg blir ikke sort en gang lengre. Som ny! :) Så få ut olja og på med ny. Så overhale eller bytter du pumpa. Ny koster ca 4500 å fåes hos Volvo. Eller det gjorde det i 2014 når jeg bytta min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.