Jump to content

Vannpumpe

Pekkus

Recommended Posts

Da må du nok bare følge slangene til du finner vannpumpe og trykktanken. Inlander ble vel i stor grad levert som halvferdig, og det finnes kanskje like mange løsninger innvendig som selvbyggere.

Det normale er å ha trykkpumpe og trykktank i nærheten av vanntanken. 

Sjekk først at den har strøm på seg. (Jeg regner med at du har sjekket bryterpanelet på dashbordet. De fleste båter jeg har vært borti har en bryter der for å skru av/ på vannpumpen. Det vet du sikkert, men bare nevner det allikevel.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev On 5.7.2018 at 11.21:

Da må du nok bare følge slangene til du finner vannpumpe og trykktanken. Inlander ble vel i stor grad levert som halvferdig, og det finnes kanskje like mange løsninger innvendig som selvbyggere.

Sjekk først at den har strøm på seg. (Jeg regner med at du har sjekket bryterpanelet på dashbordet. De fleste båter jeg har vært borti har en bryter der for å skru av/ på vannpumpen. Det vet du sikkert, men bare nevner det allikevel.)

Grand Banks jr skrev On 5.7.2018 at 11.21:

Du kan ha direktepumping også. Men med trykkvann er det vanlig å ha en pumpe og en akkumulatortank rett ved. Det bygges opp trykk i den, så slipper pumpen å gå hele tiden. Det er en liten tank på bare noen få liter. Kan godt gjemmes der vannpumpen står.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...