Zach
Vet ikke sikkert om jeg skjønner hvordan du har det koblet.
Du har startbatteri og forbruksbatteri. Standard kobling på 41-motoren (og 42 og 43): Startkabel til starteren er koblet til startbatteri. På B+ på dynamoen er det en 10 mm2 og en 4 mm2 kabel. 10 mm2 er ladespenningen (koblet via starteren), og 4 mm2 er strøm til instrumenter mv.
Skal du dele ladespenningen til hvert sitt batteri fra hver sin dynamo, må du på den ene motoren (som skal til forbruk) fjerne 10 mm2 og 4 mm fra B+ (på dynamo) og koble disse sammen (+ isolering). Så monteres egen ladekabel fra B+ til forbruksbatteri som da får lading fra denne motoren*. (Og startbatteri lades slik som ovenfor).
*Blir kabelen lang, er 10 mm2 i tynneste laget.
Jeg har gjort det slik på min KAD43. Men bare for å bruke en 25 mm2 ladekabel mot en skillediode - pga. kraftigere dynamo.
