Jump to content

Ford 2704 ET Blåser eksos fra veivhusventilasjonen

StigTH

Recommended Posts

Har en Ford 2704 ET som blåser eksos fra veivhusventilasonen. Det blåser ganske friskt også.

Det startet med at tempen steg ganske fort når jeg lå med ca 2/3 pådrag. Den steg til så vidt over 100 grader og når jeg da dro gassen ned til tomgang gikk det en alarm. Da oppdaget jeg at nåla på oljetrykksmåleren makset instrumentet. Stoppet da motoren umiddelbart.

når jeg da åpnet motorrommet veltet det ut røyk/eksos.

Turte ikke starte igjen da, så vi fikk slep av et hyggelig ektepar hjem.

Dette var på søndag, og i dag dro jeg ned i havna for å kikke på elendigheten.

Da ser jeg at det var lite kjøleveske på den. Fylte på ca 3 liter før det var OK nivå.

Hvordan dette så ut på søndag vet jeg ikke.

Oljenivået var normalt og Jeg så ikke spor av vann i oljen.

Motoren startet på første slaget som vanlig, og oljetrykket var normalt. Kunne heller ikke se noe lekkasje på kjølingen.

Men det blåser altså ganske heftig med det jeg er ganske sikker på at er eksos ut veivhusventilasjonen.

Så, hva har skjedd her?

Er det håp?

Stig 

Hei, og takk for tips..

Har plukket av toppdekselet i dag og kikket på ventilene.

Kan ikke se at noen henger. Turnet motoren og alle ser ut til å bevege seg som de skal..

Ventilklaringen fikk jeg ikke målt nå, men kan feil innstilling der gi slike symptomer? 

Det blåser som sagt ganske kraftig fra veivhusventilasjonen og det er hvit røyk som kommer.

Når deg gjelder lekkasjetest.. Hvordan gjøres det på en slik diesel?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...