Jump to content

Edit History

Buttnes

Buttnes

Dyre deler. 1800 ,- bare for lokket på varmeveksleren. 4500,- for orginal vannpumpe hvis den fortsatt kan skaffes. Varmevekslen komplett tror jeg ikke er å få lenger men bare innmaten er vel priset til 8000,-. Men som de sier her . Du må finne ut hvor lekkasjen er . Samtidig bør du sjekke register reima og stramme hjulet til denne. Dette fordi det kan skades av fuktige omgivelser . Et fastrustet/tregit strammehjul sliter ut register reima fort og da må det fra hverandre igjen. :-). Har akkurat solgt min båt med dobbel installasjon av tilsvarende. Selv kjøpte jeg strammehjul , vannpumpe og register reim til bil modellen. Man må da bygge om tilkoblinger mellom vannpumpa og varmeveksleren. Slange mellom med forskjellig dia i endene var løsningen for meg.   Fungerer dersom det er tørt miljø i motor rommet etter reparasjonen.  Dette er motorer som trenger kontinuerlig ettersyn og for den som kan reparere selv. Vet om en som har motor komplett stående.

Buttnes

Buttnes

Dyre deler. 1800 ,- bare for lokket på varmeveksleren. 4500,- for orginal vannpumpe hvis den fortsatt kan skaffes. Varmevekslen komplett tror jeg ikke er å få lenger men bare innmaten er vel priset til 8000,-. Men som de sier her . Du må finne ut hvor lekkasjen er . Samtidig bør du sjekke register reima og stramme hjulet til denne. Dette fordi det kan skades av fuktige omgivelser . Et fastrustet/tregit strammehjul sliter ut register reima fort og da må det fra hverandre igjen. :-). Har akkurat solgt min båt med dobbel installasjon av tilsvarende. Selv kjøpte jeg strammehjul , vannpumpe og register reim til bil modellen. Man må da bygge om tilkoblinger mellom vannpumpa og varmeveksleren. Slange mellom med forskjellig dia i endene var løsningen for meg.   Fungerer dersom det er tørt miljø i motor rommet etter reparasjonen.  Dette er motorer som trenger kontinuerlig ettersyn og for den som kan reparere selv.

• Create New...