pebbe
For et par uker siden skiftet jeg fra å være den som ikke har vært på grunn ennå til å være en som har vært "nedpå". Vi drev sidelengs i påvente av at en annen båt skulle flytte seg og jeg visste vi hadde en stein på den ene siden. Vinden tar tak og vi driver raskere enn jeg hadde forventet og oppdaget for sent at vi var for nære steinen. Resultatet ble et lite dunk i steinen mens vi drev sidelengs, med null fart fremover.
For å undersøke om det var blitt noen skader løftet jeg båten i går og ser at det er tre små hull i gelcoat (glassfiber og polyester er eksponert) og et lite hakk i drevet, helt foran på den finnen som ligger foran propellene. Løft og inspeksjon ble filmet og fotografert og jeg skal få lagt ut bilder etter hvert.
Spørsmålet blir da: Tar jeg båten opp for sesongen allerede nå og utbedrer dette, eller følger jeg marinaens råd om at "det området som kan bli vått er allerede vått, så det er bare å vente til hun skal opp til høsten"?
Bilder av skaden ligger på kamera som er i båten så det skal jeg legge ut senere (forhåpentligvis i kveld).