Jump to content

Edit History

locoLobo

locoLobo

Bergen dørk skrev for 3 timer siden:

Jeg ville gått ned til 199’ med en gang, hvis det er viktig å selge. 1985 med Ford-motor. Dette er bokstavlig talt forrige århundredes løsninger. I verste fall må du ned mot 150’ for å skape interesse. 

Er enig med de som sier at det har skjedd noe dramatisk i prisbildet for 80-tallsbåter de siste årene. Solgte en Nidelv 26/1987 til 350’ i 2010. Nå selges de for under 150’. Solgte en Nidelv 28 i 2012/1987 for 330’. Da hadde prisene begynt å rase. De som blir solgt nå nærmer seg fort 200’. Mange ligger ute til langt høyere pris og blir ikke solgt. Slutter ikke å forundre meg over hvor mye mange tror sin gamle, vedlikeholdskrevende og utdaterte båt er verdt (ja, se bare på enkelte kabiner med blomstrede seter....) ?

Båten ser fin ut. Annonsen er blitt bra. Du må kun møte markedet på pris!

Helt enig, man må se hva man har å selge og sette prisen deretter.

Hvor mange er interessert i lukket båt i den størrelsen, elendige muligheter for å slikke sol, mangler akterkabin, og vil man nyte solen underveis er man henvist til takluke og stortå-autopilot. Når båten er utdatert i linjene, og er i alderen for større og dyre påkostninger, vil jeg tro at kjøpergruppen er meget begrenset, er i sterk tvil om den finnes til 250k.   

Når selger gjør et poeng av at båten SKAL selges, har han i alle fall gjort sitt til å få alle prutemikkler som har budsjett på 150k på nakken etterhvert. :giggle:

Men for all del, siste idioten er ikke født og noen lever ennå, så håpet kan være der. 

locoLobo

locoLobo

Bergen dørk skrev for 3 timer siden:

Jeg ville gått ned til 199’ med en gang, hvis det er viktig å selge. 1985 med Ford-motor. Dette er bokstavlig talt forrige århundredes løsninger. I verste fall må du ned mot 150’ for å skape interesse. 

Er enig med de som sier at det har skjedd noe dramatisk i prisbildet for 80-tallsbåter de siste årene. Solgte en Nidelv 26/1987 til 350’ i 2010. Nå selges de for under 150’. Solgte en Nidelv 28 i 2012/1987 for 330’. Da hadde prisene begynt å rase. De som blir solgt nå nærmer seg fort 200’. Mange ligger ute til langt høyere pris og blir ikke solgt. Slutter ikke å forundre meg over hvor mye mange tror sin gamle, vedlikeholdskrevende og utdaterte båt er verdt (ja, se bare på enkelte kabiner med blomstrede seter....) ?

Båten ser fin ut. Annonsen er blitt bra. Du må kun møte markedet på pris!

Helt enig, man må se hva man har å selge og sette prisen deretter.

Hvor mange er interessert i lukket båt i den størrelsen, elendige muligheter for å slikke sol, mangler akterkabin, og vil man sitte ute og styre er man henvist til takluke og stortå-autopilot. Når båten er utdatert i linjene, og er i alderen for større og dyre påkostninger, vil jeg tro at kjøpergruppen er meget begrenset, er i sterk tvil om den finnes til 250k.   

Når selger gjør et poeng av at båten SKAL selges, har han i alle fall gjort sitt til å få alle prutemikkler som har budsjett på 150k på nakken etterhvert. :giggle:

Men for all del, siste idioten er ikke født og noen lever ennå, så håpet kan være der. 

• Create New...