ansgar Startet 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2018 Aluminiumstanken til min Nor-dan 7800 har tæret hull i seg. Har sveis den opp. Men godset er så tynt at jeg må få tak i en ny til neste sesong. Ser at det anbefales plast tank. Er det noen andre med samme båt som har kjøpt ny tank og vet hvilken som kan passe i båten? eller må den spesial lages? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Jeg kjenner ikke båten din, men jeg erstattet nettopp en gammel alu tank med en ny plasttank. Vet ikke hvor mye plass du har. Pris for ny alu tank (75 liter) var ca 6600,- (spesiallaget) og standard plasttank (103 liter) ca 3000,- I tillegg til at det er rimeligere kan jeg nå behandle tanken med syrer for å gjøre den helt ren. Det tåler ikke alu. Du får plast tanker som både er skrå og rette under. Mulig du kan finne en som passer der du vil ha den. Jeg måtte lage nye støtter til tanken, og det var et par timers jobb med impregnert treverk og en god gjerdesag. Limte støttene fast med fugelim som fester på alle flater. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ansgar Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Hei, har søkt på nettet. Og ikke funnet noe som ser ut til å passe. Tanken er ganske sær siden den er så lav. tenkte å sveise en ny i rustfritt, men etter å ha lest her så er ikke det å anbefale til septik. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Jeg vet ikke noe om syrefritt versus alu. Her er det firmaet jeg fikk pris av https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=47613965 De ligger rett ved der jeg bor. Ut fra hva jeg har forstått regner man levetiden på alu tank for septik til ca 10-15 år. Den jeg plukket ut av min båt ser original ut (merkelapp), og da er den 38 år. I år har jeg byttet septiktank og alle slanger og pumpe. Nå lukter båten bra igjen. Luktet bare "gammel" i fjor, og visste ikke hvor det kom fra... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Sjekk med www.Plastinvent.no. De fikser det meste. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Torhov1 Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Hei! Akkurat det samme skjedde med min Nordan 780. Hol i botn på septik - og ei ufyseleg lukt. Tok ut tanken i dag - møkkajobb(!!). Nokon som har tips til ny tank? Sitér dette innlegget Link to post
Saga32 Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Jeg fikk laget ny tank etter egne mål hos Plastinvent i Bergen. Ble levert på døra hjemme to uker etter at jeg hadde mailet tegninger til dem. ? De har muligens ferie der ut juli. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Fikk pris fra plastinvest på ca 7000 ut fra tegningene jeg laget. Leste en plass at plasttankene må hele bunnen ligge nedpå noe. Alu tanken ligger kun nedpå et lite stykke i toppen. Ser ut som om jeg sveiser en ny i alu iløpet av vinteren. Siden den gamle har holdt i 15 år holder sikkert den nye like lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Torhov1 Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Sjekker ut disse frå Watski no; denne er 20mm høg - men kun 40 liter.... Denne er 300mm - usikker om den passer... skal teste dei..... nokon som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 11.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2020 Hei Torhov1, hvilken løsning landet du på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.