TruTor Svart 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Jeg klarer ikke vente på svar, kommer det teak oppå plattformen? Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Ingen glans i gelcoaten enda Motorluken måtte også tilpasses og lukehengslene monteres på ny. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 TruTor skrev 4 minutter siden: Jeg klarer ikke vente på svar, kommer det teak oppå plattformen? Jepp :-) Masse dyr teak fra Sandøy båtdekk Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Plattformen må forsvarlig festes. Dette er også divinycell, men får mange lag med Carbon og Devold duk. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Ferdig støpt. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Liming av plattform til den gamle plattformen. Borret 16 hull i den nye og pumpet inn spesiallim. To Component lim. 182 tror jeg den het. Gellcoat fylles mellom skroget og den nye plattformen. Her er hengslene montert på ny, og mal for teak er neste prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Viktig med en god oppskrift :-) Neste fase er polering og montering av fenderlist. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Du gjør et godt stykke arbeid. Tror ikke det er første gangen du har henda i glassfiber ? det må jo redusere støyen ombord endel også det det. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 11.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Eureka skrev for 15 timer siden: Du gjør et godt stykke arbeid. Tror ikke det er første gangen du har henda i glassfiber ? det må jo redusere støyen ombord endel også det det. Kun hobby dette :-) Det ble mindre gnål fra drevet ja, Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 11.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Ferdig vannslipt og polert. Nå montering av fenderlist. Fenderlist ferdig montert Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Nå må vi snart få se ferdig resultat ! På vannet ? har du andre oppgraderinger på tegnebrettet? Har du vurdert baugspyd med ankerrulle? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Jeg blir mektig imponert over ferdighetene til enkelte... Flott stykke arbeid! Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Eureka skrev On 24.07.2018 at 22.31: Nå må vi snart få se ferdig resultat ! På vannet ? har du andre oppgraderinger på tegnebrettet? Har du vurdert baugspyd med ankerrulle? Hatt tre uker med båtferie nå, så har ikke fått tid til å poste noe. Fra Møre til Hardangerfjorden og hjem i knallvær :-) Har tenkt på baugspyd...vi får se om det blir en annen gang :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Kenneth82 skrev On 25.07.2018 at 7.36: Jeg blir mektig imponert over ferdighetene til enkelte... Flott stykke arbeid! Takker og bukker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Mal til Teak... Og endelig kom teaken fra Sandøy Båtdekk Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Liming. Her var det bare å finne alt med litt vekt.. Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Ser fint ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Anker og popup ferdig montert. Detaljene er det som er mest moro :-) Passer fint dette. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Pent! Og så var det bilde på sjøen da ???? Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Det ble knall fint, Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Sondreland Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Virkelig nydelig! Hva brukte du for å lime teakpanelene mot gelcoat? Jeg spør fordi jeg prøvde meg på noe lignende i våres vha. Sikaflex og det ble et salig søl langs kantene av panelene.... Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Sondreland skrev On 2.8.2018 at 22.34: Virkelig nydelig! Hva brukte du for å lime teakpanelene mot gelcoat? Jeg spør fordi jeg prøvde meg på noe lignende i våres vha. Sikaflex og det ble et salig søl langs kantene av panelene.... Bestilte lim som var til formålet av teakprodusent. Ligner på sika, og klissete ?. Prøver å ikke legge for mye ut mot kanten, men heller trappe ned ut mot sidene. Brukte 11 tuber... Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Før og etter bilde Sitér dette innlegget Link to post
Nautoman46 Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Fortøyd i Kilstraumen nå i sommer. Askvoll med gummibåt. Laget demonterbare snapfester, noe som har fungert fint. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 (redigert) Ble jo kjempefint og passet båten? proft? Redigert 4.August.2018 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.