Roger og Olina Startet 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2018 Aaaarg. 10 på ferie så oppdager jeg noe her som skaper bekymring. Jeg byttet dynamo, fordi den skreik som en sint katt. Han som skulle bytte lager på den, sa at her var alt i orden. Jeg gikk derfor litt dypere til verks i dag og oppdager at kilereimshjulet som sitter på veiva, følger med når jeg drar i vifterema. Det skal den vel ikke gjøre??? Legger ved bilde og en filmsnutt. Hvordan i svarte nisseland skal jeg få løsnet denne bolten i med motoren i båten? Den er jo skrudd til med ett moment fra tyrkisstan. Jeg har jo ingen mulighet til å få holdt noe igjen her... Så nå trenger jeg gode tips PS! Det er den "ytterste" delen der reima sitter i som følger med rund. Sitér dette innlegget Link to post
Alf K Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Har du prøvd med muttertrekker ? Kan hende du klarer å sjokke den såpass at den løsner. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Alf K skrev 32 minutter siden: Har du prøvd med muttertrekker ? Kan hende du klarer å sjokke den såpass at den løsner. Har ikke kraftig nok kompressor Alf K. Men god forslag :-) Sitér dette innlegget Link to post
Alf K Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Har en batteridrevet hvis du vil prøve, bare å komme å låne. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Det vil jeg gjerne prøve... For nå har jeg forsøkt det meste her. Kan du ikke sende meg en melding med adressen din? :-) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Jeg måtte bruke muttertrekker for og få av min? også må du vel ha nytt reimhjul. Kan hende du må tersje det av med en avdrager. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 blir hele reimskiva med rundt, eller er det bare ytterste del av reimskive som følger med rundt, det er delt reimskive der på veiva, en innerdel som reim går i og en ytterdel som bolten sitter på Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 (redigert) bla deg litt ned over på sidene i verksted manual, så ser du hvordan reimskive er festet og montert sammen. https://nettbutikk.sabb.no/Dokumenter/viewfile.aspx?id=464 Redigert 7.Juli.2018 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Endelig fikk jeg den av. Lånte ennå en slagdrill og denne klarte det med litt jobb. Resten gikk greit. På med avtrekker og av med skiten. Så på med den "nye" som jeg hadde liggende. Så håper jeg at den holder noen hundre timer. Nå blir det ikke noe mer i kveld, får ta monteringen av kjøler osv i morgen. Har holdt på i 11 timer snart.. Sitér dette innlegget Link to post
Alf K Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Så bra at det ordet seg, god ferie Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.