BirgerGT Startet 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2018 Hei Jeg trenger noen gode råd for å velge fugemasse. Dekket oppe er kranset av teak. Denne fungerer på en måte som "takrenne" hvor vannet blir ledet frem til noen gjennomgående rørstusser. Dette har fungert greit. Men nå er dekket oppe pusset mer eller mindre helt ned og blir nå malt opp med Hempel Dura-et-eller-annet, og jeg trenger å legge ny fug i overgangen mellom dekk og teak. Kan noen bidra med litt kunnskap og erfaring om hvordan dette best kan løses? Gjerne med anbefaling av produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Tec 7 eller Sika 291. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
NilsPils Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Jeg ville ha primet teken først med fortynnet lakk eller teakprimer, som for eksempel denne: https://www.biltema.se/bat/batvard/natning/primer-for-natning-av-teakdack-2000023973 Husk å tape på begge sider av fugen for å få det pent. Fjern tapen straks du har jevnet fugen med fingeren eller en trepinne dyppet i Zalo. Jeg ville gått for sort. Hvit fugemasse blir lett misfarget etter hvert. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lady B Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Jeg brukte Tec7 til en tilsvarende jobb. Etter noen måneder tørket stoffet ut og sprakk opp. Ser ikke ut som Tec7 tåler sollys. Dette stoffet kommer i hvertfall aldri mer ombord i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.