Jump to content

Valg av fugemasse i overgang mellom teak og malt dekk

BirgerGT

Recommended Posts

Hei

Jeg trenger noen gode råd for å velge fugemasse. Dekket oppe er kranset av teak. Denne fungerer på en måte som "takrenne" hvor vannet blir ledet frem til noen gjennomgående rørstusser. Dette har fungert greit. Men nå er dekket oppe pusset mer eller mindre helt ned og blir nå malt opp med Hempel Dura-et-eller-annet, og jeg trenger å legge ny fug i overgangen mellom dekk og teak. Kan noen bidra med litt kunnskap og erfaring om hvordan dette best kan løses? Gjerne med anbefaling av produkter.

20180707_150246.jpg

20180707_150224.jpg

Jeg ville ha primet teken først med fortynnet lakk eller teakprimer, som for eksempel denne:  https://www.biltema.se/bat/batvard/natning/primer-for-natning-av-teakdack-2000023973

Husk å tape på begge sider av fugen for å få det pent. Fjern tapen straks du har jevnet fugen med fingeren eller en trepinne dyppet i Zalo. Jeg ville gått for sort. Hvit fugemasse blir lett misfarget etter hvert.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...