Vendla Startet 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2018 Noen som vet hva som har skjedd her? Jeg har to stk KAD44 m 290 drev. Kjørte i marsfart da jeg plutselig mistet trekk kraft på den ene maskinen. Den bare ruset uten å gå i gir igjen. Bak båten var det masse girolje i vannet og det var et stort hull på toppen av drevet v peilepinnen. Ser ut som noe har slått opp i peilepinnen da den er bøyd. Hva kan årsaken være? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Årsak? Lagerhavari? Ser ut som at akslingen har kommet opp. Sitér dette innlegget Link to post
Vendla Svart 7.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Takk for svar. Vet du noen om omfanget av en slik skade? Må jeg påregne å bytte hele drevet? Sitér dette innlegget Link to post
TruTor Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Vendla skrev 7 minutter siden: Takk for svar. Vet du noen om omfanget av en slik skade? Må jeg påregne å bytte hele drevet? Jeg ville tatt kontakt med drevservice i Ålesund og sendt han bildene. Evt annen "ekspert" i ditt eget område! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2018 Lokalt blir vel La-Sa. Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 I alle av de drev jeg har reparerte, jeg har aldri sett et penta drev med dette skader. Årsaken er vanskelig å si uten å kontrollere resten av drevet, men det ser som den øvre lagaer bane har slått opp plutselig og knekt topp dekselen. Dette kun skjer pga av enormt overbelastning med at drev blir stoppet plutselig og motoren sviever i høg omdreining, tannhjul / lager kollapset, ellers noe har gått i propellerer? Sitér dette innlegget Link to post
Vendla Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Takk for svar. Jeg hørte et dunk før den bare ruset i neutral. Kan muligens ha truffet en stokk i vannet men det var ikke noen synlige skader på propellene? (stålpropeller). Skal løfte den opp i morgen så får vi sett nærmere på det. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Stor sjangs for at du har gått på noe. Går du på med alu propeller, sksder du dem. Går du på med stål, tar du drevet. Derfor kjører jeg kun alu... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.