Hytta1673 Startet 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2018 Får ikke tiltet motoren på båten i dag er det heltdødt både på styringen og på selve motoren, har noen ett tips på hva det kan være? . Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Her er koblingsskjema. Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 (redigert) Som du ser skal Power trim/tilt virke så lenge det er liv i batteriet, husket hovedbryter ?? Ellers er det de to releene øverst på bilde som styrer opp/ned. Redigert 8.Juli.2018 av ToreKn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hytta1673 Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Hei, jeg er ikke så god på koblingsskjemaer men skal se hva jeg får til, jeg har slått på og av hovedbryter, båten starter og går men får ikke tiltenkt til å virke, det fungerte i gård, har prøvd og skru av og på hovedbryter, sjekket sikringer, men det er ikke liv i «hydralikken» som senker hever, mulig det er dårlig kobling. Båten kjøres bare i fersk vann uten at det betyr så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden77 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Hadde samme problemet på en evinrude etec 50hk 2005mod i fjor sommer. Mål spenningen på begge releène, og se om du får utslag på voltmeteret når du trykker opp og ned på tilt knappen. Det ene rele styrer senking og det andre styrer heising av motoren. Hvis dette er i orden kan du sjekke kontakten som går til tiltmotoren. På motoren min hadde tilt motoren tatt kvelden, de ryker før eller siden. Ravn garasje selger deler til evinrude, til min hadde de en uorginal tiltmotor, og den er en del rimligere. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Forsøkt å tilte med tiltbryterne på motoren? Hører du releene klikke? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Code0 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Jeg hadde brudd på ledning inne i flexi-slangen til motoren. Da virket ikke tilt hverken på gasshåndtaket eller på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Hytta1673 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Hei. Takk for tips, jeg kan ikke høre at motoren slår inn. Det er dødt. Sitér dette innlegget Link to post
Hytta1673 Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Hei har fått sjekket at begge brytere både på motor og på styringen gir strøm, da er vel motoren tatt kvelden, hvordan tilter jeg mortoren manuelt? Må tilte for å få den på henger. Det er en stang/hendel ved front av motor som er merket med T er det den som må løsnes? Sitér dette innlegget Link to post
sailor83 Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Ett lite kakk med hammer på motor kan også hjelpe. Blir ofte litt fukt inn på børster og fjærer der som gjør at ting sitter litt, ett par kakk med liten hammer gjorde at motoren starta på en jeg skrudde på, så får du kanskje kjørt den litt opp og ner før du evnt bytter. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 (redigert) Sjekket du at releene fungerer som de skal? Edit: Dersom releene fungerer, skal det være en liten klikkelyd ved aktivering. Jf. denne videoen som gir veldig god beskrivelse av hele systemet: Redigert 12.Juli.2018 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hytta1673 Svart 13.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 Hei jeg hører at bryter virker/klikker både på motor og på styringen. Det er strøm på begge to både opp og ned. Jeg klarer ikke og lokalisere selve motoren, kan den ligge i stammen på motoren? Det er en Evinrude 115, 2000 modell Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 (redigert) Koble fra ledningene i ledningskoblingen. Test tiltmotoren med å kjøre strøm rett på tiltmotoren/connectoren. Pluss på grønn ledning kjører motoren ned (mot gresset). Pluss på blå ledning kjører motoren opp (mot himmelen). Minus selvfølgelig på morsatt. Dette er så vidt jeg vet std på alle fabrikanters tiltmotorer. Pass på å ha en tjukk nok ledning. Startkabler til bil funker flott. Reagerer motoren har du utelukket at det er motorproblemer, og kan konsentrere deg om ledningene. Redigert 13.Juli.2018 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 13.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 Prøv å dunke på tiltmotoren med et skrujernhåndtak, f.eks,hvis den virken en gang eller to da, så kan det være børstene i tiltmotoren. Åpne tiltmotor og rengjør/inspiser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.