Jump to content

Evinrude 115 hk fra 2001 tilter ikke opp eller ned, var ok i går

Hytta1673

Recommended Posts

Hei, jeg er ikke så god på koblingsskjemaer men skal se hva jeg får til,  jeg har slått på og av hovedbryter, båten starter og går men får ikke tiltenkt til å virke, det fungerte i gård, har prøvd og skru av og på hovedbryter, sjekket sikringer, men det er ikke liv i «hydralikken» som senker hever, mulig det er dårlig kobling. Båten kjøres bare i fersk vann uten at det betyr så mye.

Hadde samme problemet på en evinrude etec 50hk 2005mod i fjor sommer. Mål spenningen på begge releène, og se om du får utslag på voltmeteret når du trykker opp og ned på tilt knappen. Det ene rele styrer senking og det andre styrer heising av motoren. Hvis dette er i orden kan du sjekke kontakten som går til tiltmotoren. På motoren min hadde tilt motoren tatt kvelden, de ryker før eller siden. Ravn garasje selger deler til evinrude, til min hadde de en uorginal tiltmotor, og den er en del rimligere.

IMG_3233.JPG

Koble fra ledningene i ledningskoblingen. Test tiltmotoren med å kjøre strøm rett på tiltmotoren/connectoren. Pluss på grønn ledning kjører motoren ned (mot gresset). Pluss på blå ledning kjører motoren opp (mot himmelen). Minus selvfølgelig på morsatt. Dette er så vidt jeg vet std på alle fabrikanters tiltmotorer. Pass på å ha en tjukk nok ledning. Startkabler til bil funker flott. Reagerer motoren har du utelukket at det er motorproblemer, og kan konsentrere deg om ledningene. 

Redigert av snekkerbod (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...