Jump to content

Bevegelse i gulvplater i gummibåt under kjøring.

Ellef333

Recommended Posts

Hei.

Ny gummibåt kjører her.

Har en plastimo gummibåt med 8hk motor og oppblåsbar kjøl.

Er det normalt at gulvet beveger og bølger seg veldig under kjøring?  Er 4stk ileggsplater. For å få den i plan så må jeg innimellom bruke tyngden av kroppen for å klemme ned gulvet. Ellers blir det bare en stor kul mellom plate 3 og 4 eller 2 og 3. Plate 4 er bakerst med motor. 

Litt rar beskrivelse, men håper dere skjønner problemet mitt? Er redd bunnen skal ryke siden gulvet beveger seg så mye.

Hilsen Espen.

Jeg opplever det samme med Zodiac jolle og 6 hk. Ikke noe du får gjort noe med, bare pumpe opp pontonger og kjøl så mye du klarer med fotpumpa. Store krefter i gang for å få båt i plan. Gummibåt er et kompromiss, hvor sammenleggbarhet er prioritert før kjøre-egenskaper. Min planer lett med kun en ombord, mer last så vrir den seg og platene bøyer seg opp.

46 minutes ago, Ellef333 said:

Har googlet litt. Trur jammen det mangler avstivningsramme på hver side av dørken på lengde retning. Er det derfor gulvet er som gelé på vannet med og uten fart. Er dette noe man får kjøpt løst?

Det er riktig, det skal være to "3kantet" lister i lengderetningen. Vil tro disse kan kjøpes løst.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...