Ellef333 Startet 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2018 Hei. Ny gummibåt kjører her. Har en plastimo gummibåt med 8hk motor og oppblåsbar kjøl. Er det normalt at gulvet beveger og bølger seg veldig under kjøring? Er 4stk ileggsplater. For å få den i plan så må jeg innimellom bruke tyngden av kroppen for å klemme ned gulvet. Ellers blir det bare en stor kul mellom plate 3 og 4 eller 2 og 3. Plate 4 er bakerst med motor. Litt rar beskrivelse, men håper dere skjønner problemet mitt? Er redd bunnen skal ryke siden gulvet beveger seg så mye. Hilsen Espen. Sitér dette innlegget Link to post
Lyche-Liten Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Hei. Tror det er ganske vanlig siden båten mangler stivt skrog. Det beste er vel å sørge for at både kjøl og pontonger er så godt oppblåst som du kan få dem. Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Kan det ødelegge noe?? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Har aldri opplevd at gulvet løfter seg så mye at det må presses ned igjen under kjøring med de jollene jeg har hatt. Har du riktig lufttrykk og alle "lister" montert? Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 (redigert) Skal gulvet stives av? Det er 4stk plater. Monterer plate 1 og 4 først. Så legger jeg i plate 2. For å få inn plate 3 må 2 og 4 løftes litt så dem sklir inni hverandre akk som fjør og not på panel. Men er veldig bevegelige. Skal det sitte noen kiler som stiver av tru? Redigert 9.Juli.2018 av Ellef333 Lagt inn bilder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Jeg opplever det samme med Zodiac jolle og 6 hk. Ikke noe du får gjort noe med, bare pumpe opp pontonger og kjøl så mye du klarer med fotpumpa. Store krefter i gang for å få båt i plan. Gummibåt er et kompromiss, hvor sammenleggbarhet er prioritert før kjøre-egenskaper. Min planer lett med kun en ombord, mer last så vrir den seg og platene bøyer seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Har googlet litt. Trur jammen det mangler avstivningsramme på hver side av dørken på lengde retning. Er det derfor gulvet er som gelé på vannet med og uten fart. Er dette noe man får kjøpt løst? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 På min zodiac er det to aluminiums lister på langs i kanten under pontongene. Når den er oppblåst er det helt stivt. Altså. Så stivt en gummibåt kan bli. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Førstefender Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 46 minutes ago, Ellef333 said: Har googlet litt. Trur jammen det mangler avstivningsramme på hver side av dørken på lengde retning. Er det derfor gulvet er som gelé på vannet med og uten fart. Er dette noe man får kjøpt løst? Det er riktig, det skal være to "3kantet" lister i lengderetningen. Vil tro disse kan kjøpes løst. Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Har noen av dere bilder av den lista? Er nok de jeg mangler. For gulvet er helt løst da jeg kjører. Vet dere hvor den evnt kan kjøpes?Sender med et bilde av dørken? takk for all hjelp så lenge? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Ring til Seatronic å hør. Ikke rart gulvet beveger seg når du mangler disse, de er litt knotete å få på plass, må gjerne ta ut litt luft. Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Merker bølgene bra ja. Ikke rart den virker myk?? Noen som vet navnet på de listene? Googler og googler, men finner dem ingen steder. Kan da ikke være så vanskelig å få tak i. Evnt lage noen selv? Håper noen av dere kloke hoder her har bilde eller tips på hvordan jeg kan få løst dette? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Her ser du lista montert på den ene siden på en Zodiac Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Er den nesten som en u. Som går rundt dørk platene på over og underside? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Ja. Men den har trekantprofil med u-utsparring mot dørk-platene Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 ... min Zodiac har ikke slike.. kan muligens variere fra modell til modell..? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Slike tror jeg er standard på alle zodiac med hel tredørk, hvordan det er med de som har trespiler vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Mye tyder på at jeg mangler sånt på mitt tregulv. Viser seg å være vanskelig å få tak i. ? Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Den er kun på de tre bakerste platene? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 7 minutes ago, Ellef333 said: Den er kun på de tre bakerste platene? Ja, ser ut til at seatronic forhandler disse båtene, sikker på dem ikke har? Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Mailer med dem. Men ikke fått noe ordentlig svar enda. Sitér dette innlegget Link to post
Ellef333 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Er det evnt en mulighet til å få tak i vannfast finnér plate og skjære den til så den passer over dørken. Og er bredere så den blir låst av kantene på båten sånn som lista blir. Noen tanker rundt det mottas med takk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.