Yamarin79 Startet 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2018 Har vurdert å begynne med å bruke "skyllesystemet" som sitter på siden av Yamaha utenbordsmotor, etter hver tur. Men problemet er at vann må bæres i bøtter et stykke og har ikke tilgang til strøm fram til brygge. Lar dette seg gjøre ved bruk av håndpumpe ( Gardena - type ) eventuelt 12 V. ?? Noen som har ideer, erfaringer eller forslag, mottas de med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Du kan vel bruke hva du vil bare du får vanntrykk i slangen du kobler på.. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Skal jo helst spyle noen minutter med et nogenlunde vanntrykk ( ca.10 min.på min Honda), så det blir jo mye vann-bæring i bøtter er jeg redd for. Sitér dette innlegget Link to post
Yamarin79 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 LM 605 skrev 23 minutter siden: Skal jo helst spyle noen minutter med et nogenlunde vanntrykk ( ca.10 min.på min Honda), så det blir jo mye vann-bæring i bøtter er jeg redd for. Ja, hvis dette skal brukes ved høst-konservering, må man kjøre så lenge, men for en enkel gjennomskylling av systemet , etter daglig bruk, skulle det være tilstrekkelig med å få noen liter ferskvann igjennom. Har jeg blitt fortalt da ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Enig, for "daglig" ferskvannspyling burde en bøtte eller to være tilstrekkelig. Det er ihvertfall mye bedre enn ingenting. Jeg gjør dette selv etter hver helgetur, jeg har dusj bak på badeplattformen, og har rigget til en slange med egen kobling. Da tar det meg 5 minutter å gjøre dette. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
LM 605 Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 Yamarin79 skrev 6 minutter siden: Ja, hvis dette skal brukes ved høst-konservering, må man kjøre så lenge, men for en enkel gjennomskylling av systemet , etter daglig bruk, skulle det være tilstrekkelig med å få noen liter ferskvann igjennom. Har jeg blitt fortalt da ? Er sikkert forskjell i fra motor til motor her, vil jeg tro. Men som sagt til min Honda (BF 60), så sier manualen minst 10 min. gjennomspyling hvis man bruker denne "metoden". Blir jo enda lengre kjøring i forb. med vinterkonserveringen for å få motoren varm. Bruker jo da "klokker" på kjølevannsinntaket, og kjører motoren lenger da, slik at termostaten åpner, og da får skyllt hele motoren innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Yamarin79 Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 nomen skrev Just now: Enig, for "daglig" ferskvannspyling burde en bøtte eller to være tilstrekkelig. Det er ihvertfall mye bedre enn ingenting. Jeg gjør dette selv etter hver helgetur, jeg har dusj bak på badeplattformen, og har rigget til en slange med egen kobling. Da tar det meg 5 minutter å gjøre dette. Det var en god ide. Byttet ut dusjhode med en kobling som passer på slange fra motor? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2018 Lurer litt på dette med at man må ha et visst trykk på vannet for motorene klarer seg vel greit uten særlig trykk på vannet under kjøring (på sjøen)? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.