noworries Startet 9.Juli.2018 Del på Facebook Startet 9.Juli.2018 Har problemer med lekkasje fra roret inne i båten på min seilbåt Hero 101. Problemet oppstår som oftest ved sjøgang eller ved fart over 6 knop hvor båten lener bakover og roret presses under vann. Etter 6 timers seiling måtte jeg pumpe ut 10-12 liter vann fra under motoren/kjølsvinet. Noen som har kunnskap om problemet som de kan dele med seg? er rimelig fersk seiler så forklaring på hva de forskjellige delene heter hvor lekkasjen oppstår er også til hjelp! Leger ved bilde med pil hvor det presses inn vann. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 9.Juli.2018 Del på Facebook Svart 9.Juli.2018 Er det en sveis som har sprukket opp? Synes det kan se sånn ut på bildet. Finner du en fettnippel et sted, kanskje litt lenger nede? Da kan du prøve å presse inn litt fett. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
noworries Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Det som ser ut som sveisen er fett. Ser ut som om det skal være mulig med bevegelse i sprekken (hvis ikke ville roret sitte fast). Sitér dette innlegget Link to post
noworries Svart 10.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 "Det som ser ut som en sveis er bare fett" er det jeg mener.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Jeg tror det sitter en talg tråd som sitter i en stor mutter utvendig på hylsa til ror akslingen som enten må strammes eller så må talgtråden skiftes. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
noworries Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Noen bedre bilder. Ikke mye å stramme her egentlig.. Noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hero 101 var vel i hovedsak selvbygg. Derfor er vel konstruksjonsmessig alle muligheter til tetting rundt rorakslingen til stede. Også den muligheten at det ikke sitter noen tetning der. Bare et glidelager, og vedkommende bygger fant ut at gjennomføringen alltid ville være over vann. Det beste vil vel være å slippe ned roret under ev. vinteropplag for sjekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.