tullerici Startet 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2018 Heisann. har da skiftet motor til kortstamme å nå funker jolla flott :-). Fått tak i yamaha 30hk fra 1982? 2takt og 2 sylindret. Båten er en saga kaptein 14fot på 160-170kg og med 1person ombord ble farten 21.1knop i følge gps! Kan jeg klare å hente ut noe mer på denne motoren? Trim er stilt pinnen på hakk 3 fra bunn av. Og tipper det er orginal propell og fant ikke ut str på denne da det ikke sto noe.. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Yamaha 30 hk 2takt 1982?". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. slenger ved bilder av motor Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 mener den dekoren der kom i 83-84. Den har ingen større "søsken" med samme blokk, så ikke noe quick fix for å få mer futt. Du må sikkert av med propellen for å få lest av data - står ofte innpreget i bosset. Kan jo tenkes at en tomme mindre stigning kunne gjort seg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 ivar skrev Just now: mener den dekoren der kom i 83-84. Den har ingen større "søsken" med samme blokk, så ikke noe quick fix for å få mer futt. Du må sikkert av med propellen for å få lest av data - står ofte innpreget i bosset. Kan jo tenkes at en tomme mindre stigning kunne gjort seg God kveld ivar! :-) ja har troen på det med stigning, håper igrunn noen vet hva orginal propell som står på disse da motor må helt av båt får å skifte propell ? ble en smule trangt med hydralikkstyring.. merkeligt at andre med 14-15fot joller på 250kg + klarer 27-30knop.. får ikke dette til å stemme ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 org propell er 13" stigning iflg en gammel yamaha brosjyre jeg fant. Og som iflg yamaha kjørefakta gir 28 knop på GH 14 med 30hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 9.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2018 28 knop på gh 14 fot.. merkelige greier, målte med en app på telefon som heter knop. merkelige greier, blir ikke klok på dette jeg.. vil den gå bedre om jeg får noe tyngde i bauen man tro? Planer og ligger så å si rett, kanskje stille motoren et hakk til opp ? Sitér dette innlegget Link to post
tullerici Svart 13.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2018 ivar skrev On 9.7.2018 at 23.28: org propell er 13" stigning iflg en gammel yamaha brosjyre jeg fant. Og som iflg yamaha kjørefakta gir 28 knop på GH 14 med 30hk Goddag ivar. Har nå montert ny propell med 1stigning mindre og desverre samme.. begynner og mistenke at båten ikke er bygd får mer fart jeg.. saga kaptein 14fot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.