Jump to content

Yamaha 9,9 2 takt 2004 vil ikke gå på tomgang

Yamaha9,9LGP

Recommended Posts

Hei har problemer med min Yamaha 9,9 2takt.

Motoren vill ikke gå uten choke på under halv gass da bare stopper den. Har tømt og renset både tank, slanger, filter og forgasser (for gammel bensin/vann). Men hjelper ikke, kjørte med den for en uke siden og da var det ikke noe problem. Men nå som ferien har begynt så er det jo selvfølgelig problemer. Noen som har peiling på hva det kan være ? 

Mvh. Lars

Redigert av Yamaha9,9LGP (see edit history)

fortsatt dritt i forgasser tenker jeg.  Ikke alltid like enkelt å få ut.  Måten jeg har funnet ut ofte er best på gjenstridige forgassere er ultralydvask  - det klarer å banke løs avleiringer i små passasjer ser det ut til 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Yamaha9,9LGP skrev for 9 timer siden:

Mvh. Lars

Hvor holder du til i landet? Kanskje noen i nærheten kan kjøre forgasseren din en runde i ultralydsvaskeren sin for deg?

Har en 15-hester fra 2005 (med tilnærmet lik forgasser som din) som jeg ikke fikk til å gå rent under pådrag, på tross av at jeg har blåst ren forgasseren med trykkluft. Siden jeg også har en 5-hester som trengte en forgasserrens gikk jeg til innkjøp av en slik ultralydsvasker. For en effekt! På tross av grundig rens med trykkluft tidligere kunne jeg se mye dritt løsne og at forgasserdelene gradvis ble blankere i overflaten. Kan anbefales. Motorene sviver nå som aldri før?

Hakkannen skrev for 22 timer siden:

Hvor holder du til i landet? Kanskje noen i nærheten kan kjøre forgasseren din en runde i ultralydsvaskeren sin for deg?

Har en 15-hester fra 2005 (med tilnærmet lik forgasser som din) som jeg ikke fikk til å gå rent under pådrag, på tross av at jeg har blåst ren forgasseren med trykkluft. Siden jeg også har en 5-hester som trengte en forgasserrens gikk jeg til innkjøp av en slik ultralydsvasker. For en effekt! På tross av grundig rens med trykkluft tidligere kunne jeg se mye dritt løsne og at forgasserdelene gradvis ble blankere i overflaten. Kan anbefales. Motorene sviver nå som aldri før?

Holder til i vestfold 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...