Yamaha9,9LGP Startet 10.Juli.2018 Del på Facebook Startet 10.Juli.2018 (redigert) Hei har problemer med min Yamaha 9,9 2takt. Motoren vill ikke gå uten choke på under halv gass da bare stopper den. Har tømt og renset både tank, slanger, filter og forgasser (for gammel bensin/vann). Men hjelper ikke, kjørte med den for en uke siden og da var det ikke noe problem. Men nå som ferien har begynt så er det jo selvfølgelig problemer. Noen som har peiling på hva det kan være ? Mvh. Lars Redigert 10.Juli.2018 av Yamaha9,9LGP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 fortsatt dritt i forgasser tenker jeg. Ikke alltid like enkelt å få ut. Måten jeg har funnet ut ofte er best på gjenstridige forgassere er ultralydvask - det klarer å banke løs avleiringer i små passasjer ser det ut til Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Napoli Svart 10.Juli.2018 Del på Facebook Svart 10.Juli.2018 Tror at @ivar har rett. Du har antageligvis noe sittende i tomgangsdysen. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hakkannen Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Yamaha9,9LGP skrev for 9 timer siden: Mvh. Lars Hvor holder du til i landet? Kanskje noen i nærheten kan kjøre forgasseren din en runde i ultralydsvaskeren sin for deg? Har en 15-hester fra 2005 (med tilnærmet lik forgasser som din) som jeg ikke fikk til å gå rent under pådrag, på tross av at jeg har blåst ren forgasseren med trykkluft. Siden jeg også har en 5-hester som trengte en forgasserrens gikk jeg til innkjøp av en slik ultralydsvasker. For en effekt! På tross av grundig rens med trykkluft tidligere kunne jeg se mye dritt løsne og at forgasserdelene gradvis ble blankere i overflaten. Kan anbefales. Motorene sviver nå som aldri før? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Trangeste pasasjen er gjennom tomgangsdysen. Ta av forgasser, skru av bunn lokk og skru ut dysene. Jeg gjorde dette på en 9,9 jeg hadde tidligere, da satt det et lite rusk i tomgangsdyse som knapt var synlig. Sitér dette innlegget Link to post
Buttnes Svart 11.Juli.2018 Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Husk også nåleventilen. Hadde samme symtomer på lik motor i våres. Der var det seig guffe som gjorde at nåleventilen åpnet seg bittelitt og motoren gikk normalt med choken halvveis ute. Sitér dette innlegget Link to post
Yamaha9,9LGP Svart 11.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2018 Hakkannen skrev for 22 timer siden: Hvor holder du til i landet? Kanskje noen i nærheten kan kjøre forgasseren din en runde i ultralydsvaskeren sin for deg? Har en 15-hester fra 2005 (med tilnærmet lik forgasser som din) som jeg ikke fikk til å gå rent under pådrag, på tross av at jeg har blåst ren forgasseren med trykkluft. Siden jeg også har en 5-hester som trengte en forgasserrens gikk jeg til innkjøp av en slik ultralydsvasker. For en effekt! På tross av grundig rens med trykkluft tidligere kunne jeg se mye dritt løsne og at forgasserdelene gradvis ble blankere i overflaten. Kan anbefales. Motorene sviver nå som aldri før? Holder til i vestfold Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.