Jump to content

Edit History

000

000

10-15 liter i timen stemmer nok om en regner en dag totalt og putrer mye rundt på 1000 omin.  og et og anna pådrag i kortere strekk. Slik en typisk gjør. Men i masjfart går det  en 35 liter i timen. Alt etter hvor fort du kjører da sjølvsagt. Du kan regne 1.5 liter nm.

Motoren er en ford indmar dvs en ford 351W. vel og bra, steikje fin gange i de motorene der, mye roligere enn Chevrolet sine. Men det står jo ikkje et ord om hva slags drev dette har. Har den i det heile tatt drev eller er det fast aksling. Ingen info om det tekniske i det heile tatt der. Kun bilde av sjølve båten og hvor ettertraktet det skal være. 

 

Ellers vil eg generelt sei det er svært dumt å kjøpe gammelt slikt om en ikkje har det minste peiling på å diagnostisere og skru sjøl. Det vil ikkje gå mange dagene/ukene før du vil plagest med så altfor mange spørsmål om smått og stort og vil famle rundt i blinde. For noe kvalifisert hjelp fra noe båtverksted med dette vil du garantert aldri få. De vil ikkje ta i det engang og vil komme med standardsvaret at nei her må du nok kjøpe nytt. Det er er desverre et etablert faktum og om noen sier noe annet så skrøner de. Skal man ha slikt så MÅ en skru sjøl, eller ha en god venn som en kan stole på ordner ut. Ikkje det at noe alvorlig nødvendigvis går i stykker men det er desse småtinga som velter lasset. 

000

000

10-15 liter i timen stemmer nok om en regner en dag totalt og putrer mye rundt på 1000 omin.  og et og anna pådrag i kortere strekk. Slik en typisk gjør. Men i masjfart går det  en 35 liter i timen. Alt etter hvor fort du kjører da sjølvsagt. Du kan regne 1.5 liter nm.

Motoren er en ford indmar dvs en ford 351W. vel og bra, steikje fin gange i de motorene der, mye roligere enn Chevrolet sine. Men det står jo ikkje et ord om hva slags drev dette har. Har den i det heile tatt drev eller er det fast aksling. Ingen info om det tekniske i det heile tatt der. Kun bilde av sjølve båten og hvor ettertraktet det skal være. 

 

Ellers vil eg generelt sei det er svært dumt å kjøpe gammelt slikt om en ikkje har det minste peiling på å diagnostisere og skru sjøl. Det vil ikkje gå mange dagene/ukene før du vil plagest med så altfor mange spørsmål om smått og stort og vil famle rundt i blinde. For noe kvalifisert hjelp fra noe båtverksted med dette vil du garantert aldri få. De vil ikkje ta i det engang og vil komme med standardsvaret at nei her må du nok kjøpe nytt. Det er er desverre et etablert faktum og om noen sier noe annet så skrøner de. Skal man ha slikt så MÅ en skru sjøl. Ikkje det at noe alvorlig nødvendigvis går i stykker men det er desse småtinga som velter lasset. 



×
×
  • Create New...