Whiskey Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Ble tett som ei potte nå, prøvde utpå med litt fart også, selvgjort er velgjort ,???? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Mix Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Whiskey skrev 7 minutter siden: selvgjort er velgjort ,???? Vel,,,eller det ordner seg til slutt. Godt jobba ! Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 Whiskey skrev for 1 time siden: Ble tett som ei potte nå, prøvde utpå med litt fart også, selvgjort er velgjort ,???? Det må være en god følelse. Er gøy når en kan løse ting selv. Fant selv litt saltvann i kjølen etter sist tur, men har ikke fått sjekket det nærmere. Må få gjort det over helga. Aner ikke hvor det kan komme fra, men er forhåpentligvis enkelt å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 (redigert) Joda kom oss ned til Borgen uten alarm for lavt kjølevæskenivå, selv om vi planet halve veien for å presse motoren litt. ?... Men fortsatt noe problem med at motoren ikke vil gå mellom 2300 og 3200 rpm ca. Merkelig egentlig, over 3200 er den fin og under 2300 er den fin. Gir jeg gass på 2300 rpm, skjer det ingenting, før den plutselig våkner og spretter opp i 3200. Slakker jeg på farten i 3200, ramler den ned til 2300. Lurer på om det er turboen som henger eller noe? Med min (begrensede) forståelse for dieselmotorer, burde "governoren" (hva den hete på norsk?) i injeksjonspumpa regulere opp eller ned drivstoffmengden til dysene, så om jeg ga gass tilsvarende 2500 rpm, skulle den fikse at jeg fikk 2500 rpm fra motoren? Og nei, det er ikke turtelleren bare, det er liksom ikke mulig å gå mellom 9 knop og 15 eller hva det nå er. Redigert 15.Juli.2018 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Du kan oversette governor med regulator. Er ikke turboen din med, vil du vel kunne oppleve akkurat det du opplever. Regulatoren ligger og har et godt liv på de pumpene jeg kjenner. Det er lenge siden jeg puslet med den slags. Jeg har gått ut på dato der også. De pleier å oppføre seg pent. Og de pleier å holde lenge. Turboer på lystbåtmotorer har det nok ikke så greit bestandig. Spesielt ikke om vinteren når oljefilmen takker for seg og fuktigheten kommer krypende inn. En av grunnene til at jeg sleit fælt for å unngå turbomotor i Hulda. Tror jeg ville tittet litt på den, via luftinntaket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.