Tom R Startet 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2018 Hei! Jeg skal legge nytt dørkbelegg i sjømann. Og jeg har vært inne på å legge vinyl / PVC belegg fra Teppeabo; https://www.teppeabo.no/aquarelle-skipsdekk-brun-gulvbelegg_3734p.html Jeg er ikke så dreven i det her (arvet båten etter min far), men det virker for meg som om det er relativt få som bruker "vanlig" vinyl / PVC i båt, men heller går for dyrere båt-spesifikke belegg. Er det noen som vet om vinyl brukt til baderom i hus også funker bra i båt? Erfaringer / alternativer? mvh, Tom Jeg ser at Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 11.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2018 Jeg har brukt vinylbelegg både her og der i båten, funker helt fint og er mye billigere enn spesifikke båtprodukter. På gamlebåten min var det lagt våtromsbelegg, tykkere, stivere og sveiset i hjørner. Sitér dette innlegget Link to post
Tom R Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Er det noen som har erfaring med disse EVA produktene som skal ligne teak? (eksempel under): https://www.banggood.com/2400x1200x6mm-EVA-Brown-Faux-Teak-Boat-Flooring-Faux-Teak-Decking-Sheet-Pad-p-1185028.html?gmcCountry=NO¤cy=NOK&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_ods&utm_content=heath&utm_campaign=usc-ods-no&gclid=EAIaIQobChMIm7j2zeWY3AIVyJIYCh0vggdYEAYYASABEgKMzvD_BwE&cur_warehouse=CN Tom Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Den var jo veldig lik Flexiteak, som du får i Norge. http://post539.wixsite.com/flexiteek-norge/prisforesporsel Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
pero Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Tom R skrev for 1 time siden: Er det noen som har erfaring med disse EVA produktene som skal ligne teak? (eksempel under): Tom Det er en del info rundt på Baatplassen på dette, selv har jeg kjøpt ruller med enkeltstriper og lagt dette. Ikke helt enkelt å få det helt rett og fint, men det er behagelig å gå på. Fikk litt for lite så jeg har bestilt mer. Ankommet, ikke montert. Det er mykt og greit, ikke for mye plastlukt heller. Sitter med 3M selvklebing, men om det er trykt på for å gi inntrykk av at det er noe annet vet jeg ikke. Limet slapp enden på et par striper, men kontaktlim reddet dette inn. Tar ujevnheter i dørken fint også, så som budsjettløsning så synes jeg dette fungerer godt. Er nok enklere å få stripene parallelle med en matte som du henviser til. Sitér dette innlegget Link to post
TruTor Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 EVA og Flexiteak kan ikke sammenlignes. To vidt forskjellige produkt! EVA er et mykt skum-materiale som etter min mening ikke er pent (og det sier jeg etter å ha kjøpt noen kvm av dette for å bruke). Flexiteak er derimot svært pent og oppleves som et kvalitetsprodukt. Nå er kanskje ikke dette representativt i forhold til det du spør etter, men er her før og etter bilder av isiteak (relativt likt flexiteak). Sitér dette innlegget Link to post
Tom R Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Takker for billedlig tilbakemelding! Jeg tror nok jeg går for Teppeabo sitt baderomsbelegg som jeg først var inne på :-) Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Lykke til uansett valg. Har omsider fått på plass siste bitene. Totalpris ca 450 med en god del til overs. Bruksbåten holder dette for, langt bedre enn teppet som var der fra før. Se bort fra underbenklærne på babord side, måtte hoppe i sjøen etter en halvtime i 30+ i salongen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.