MorganX Startet 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2018 Hei, jeg har har en gammel Evinrude 60hk 89 mod som fusker av og til. Har kuttet ut den separate oljetanken og blander 2% olje rett i bensinen. Det som skjer er at motoren av og til stopper når man er på sjøen uavhengig om man gir gass eller ikke. Har skiftet bensinfilter i motor, pakninger i forgasser, bensinpumpe, plugger. Jeg har fast ny plast bensintank, med 95 oktan oljeblandet bensin som har stått over vinteren, og lurer på om det kan være årsaken til at den av og til stopper. Har hørt det er mere etanol i 95 oktan enn i 98 oktan og lurer derfor på om det har noe for seg og bytte til 98 oktan bensin siden dette er en gammel motor? Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Nei, er min mening :-) Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Det er tvivlsomt om 98 oktan gør nogen som helst forskel. De der gamle to-taktere kan vel køre på oktan 78 uden problemer... Siden du har været brændstofsystemet igennen kunne fejlen meget vel være elektrisk? Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Nja.. muligens noen coiler og pluggledninger som kunne vært byttet. Får prøve det først, samt ny 95 oktan bensin. En gammel 2 takter trenger jo kun bensin, luft og gnist for å starte. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 kan den stoppe uansett turtall, og hvordan stopper den? dvs tverrstopp eller dør gradvis hen? Hvordan er den å få start på etterpå da? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MorganX Svart 12.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 Den stopper helst når man har lav fart og gir gass, samt av og til når den blir satt i gir, andre ganger oppfører den seg helt normalt, det var derfor jeg skiftet bensinpumpe, men som sagt kan det jo være vakuum pulsen som styrer bensinpumpen som tuller eller at bensinen er dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2018 kanskje en forgasser rens hadde gjort seg (men det gjorde du kanskje i vinter når du byttet pakninger?) hvorfor byttet du pakninger forresten - var det lekkasje? da kan jo flottører som henger litt være en medvirkende årsak Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.