tetra Startet 12.Juli.2018 Del på Facebook Startet 12.Juli.2018 (redigert) Roret har en hydraulikksylinder som lekker, så jeg må vel åpne og skaffe et pakningssett for å skifte. Problemet er at det er ikke noen merking på den (bare konturene av hvor det har sittet en merkelapp), så jeg er ikke sikker på hvilket merke det er. Jeg trodde det var Sleipner, og den ser nesten lik som en SP155 som vist på https://sleipner.no/kategori/1759/sylindere/ (vel, ikke så blank da...;) ) Men den er en halv cm kortere, og mere butt i begge ender, og i innerste enden av skålene som skrus fast på sylinderen. Diameteren på sylinderen, på stangen og festet for bolten er det samme, så jeg ringte Sleipner å hørte om dette er en eldre modell, eller kanskje til og med samme som SP155 bare en tidligere variant. Båten er fra 70-tallet, men jeg aner ikke hvor gammel styringen er. Men han mente de alltid har sett ut som på websiden, så nå ble jeg usikker, og endte opp med å ikke bestille repsett. Jeg legger ved et par bilder. Kan det være et annet fabrikat, eller er det en Sleipner? (så... hvilket fabrikat eller modell?) Redigert 12.Juli.2018 av tetra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Sjekket først opp Tenfjord i dokumentarkivet her på baatplassen, men endte opp med at det ligner mest på Bosvik. Så jeg ville ringt eller sendt mail til Bosvik. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Brigg Svart 12.Juli.2018 Del på Facebook Svart 12.Juli.2018 Enig, ligner mye på Bosvik. Det finnes etter det jeg kjenner til to ulike størrelser av denne. Tetningene er std stangtetninger og O-ringer. Om du har en oppegående maskinforetning i nærheten burde disse kunne skaffe det du behøver. Evnt. kan det bestilles på nett. De to endestykkene er gjenget inn på sylinder-røret. Bruk litt varme før du skrur de fra hverandre, det er brukt locktite på gjengene. Jeg overhalte min Bosviksylinder i fjor vår. Dokumentasjon her: Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
tetra Svart 13.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 On 7/12/2018 at 2:25 PM, Wallas Service said: Sjekket først opp Tenfjord i dokumentarkivet her på baatplassen, men endte opp med at det ligner mest på Bosvik. Så jeg ville ringt eller sendt mail til Bosvik. Takk for tips. Sendte mail, og spurte. Men avdelingen drives tydelivis av en mann(?), så jeg har ikke fått svar til nå (ett døgn etter). Men jeg heller egentlig mest til at det må være en slags gammel variant av Sleipner, SP155 men der måtte jeg vente til en av gamlegutta kom tilbake fra ferie for å få mer info. Bosvik EB55 ser "slankere" ut, endestykkene går lengre innover etter tilkoblingene, og slangetilkoblingene og lufteskruene er i motsatt rekkefølge. Dessuten er det en annen type slangetilkobling enn den som står i Sleipners instruksjoner, mens mIn er lik. Og dessuten: rattpumpen min står det Sleipner på. Jeg er nesten fristet til å bare bestille kit-et fpr SP155, men får vel vente til en av gamlegutta kommer tilbake, det var visst neste uke. Hvis de har endret utenpå, så kan det jo hende de har endret noe inni, selv om endringene utenpå ser mest bare kostmetisk ut. Sitér dette innlegget Link to post
tetra Svart 13.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 21 hours ago, Brigg said: Jeg overhalte min Bosviksylinder i fjor vår. Dokumentasjon her: Takk skal du ha. Dette kan være nyttig om det faktisk er en Bosvik, men sikkert også om det er en Sleipner. Det er vel "variasjoner over et tema" det dreier seg om. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Juli.2018 Del på Facebook Svart 13.Juli.2018 Disse sylinderene er vel i prinsippet like uavhengig av hvem som har produsert de. Uansett fabrikat mener jeg det bare er å skru fra hverandre og dra til nærmeste maskinforretning for å kjøpe nye tetninger. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.