Jump to content

Dimensjon på diesel tilførsel slange på kad42

Sjø stjernen

Recommended Posts

Legger opp nye slanger etter at jeg har spylt tanken rein på båten. Har kjøpt inn 10mm slange som var ifra før bare skikkelig type. Men oppdager at banjoen på føde pumpa bare er 8mm utvendig og 6mm innvendig. Kan dette være rett på en motor på 230hp? Skal jo gå endel i retur ved full belastning for å kjøle diesel pumpa også.

Sjø stjernen skrev On 12.7.2018 at 16.37:

Legger opp nye slanger etter at jeg har spylt tanken rein på båten. Har kjøpt inn 10mm slange som var ifra før bare skikkelig type. Men oppdager at banjoen på føde pumpa bare er 8mm utvendig og 6mm innvendig. Kan dette være rett på en motor på 230hp? Skal jo gå endel i retur ved full belastning for å kjøle diesel pumpa også.

Banjoen på fødepumpa er en del av fødepumpa, altså ikke en del som er påskrudd i ettertid (om jeg ikke er helt på jordet). Om denne har 8mm diameter utvendig skal drivstoffslangen ha innvendig diameter 8mm. Det er denne dimensjon som er beregnet til denne motoren og den får mer enn nok diesel med denne dimensjonen, både til tur og retur.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...