Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

On 7/19/2018 at 9:49 PM, Lars H. said:

Så små båter, som oss med en Saga 27 skal stues unna langt ine på grunna?

Jepp, du må ligge på dørmatta til Skagerrack her i Strömstad ihvertfall. 

Men jeg ser ærlig talt ikke problemet særlig ofte. Noen ganger ligger det en liten båt i en stor bås, men jeg har ennå til gode å spotte en liten ledig bås, eller plass, han heller burde ligget i, samtidig.

Og longside med flere utenpå hverandre, man får stå opp tidligere da, hvis det er for mange mindre båter man ikke kan ligge utenpå, når man kommer i havn. Det er ikke vanskeligere å stå opp om man har stor båt, og fortere komme man som regel i havn også (skroghastigheten :0)

Edit: Med unntak av Väderöarna, der er det nå er blitt trafikklys og kø i morgenrushet når nattens gjester forlater havna kl 10:00. Så blir man da loset inn, en og en på vekselsvis grønt og rødt lys (håper ingen tar ordningen som lykt/sjømerke :-P) og stuet tettest mulig av den hjelpsomme havnevakta. Bra organisering på et av de fineste stedene, men unektelig også litt til ettertanke...

quantumduck

quantumduck

On 7/19/2018 at 9:49 PM, Lars H. said:

Så små båter, som oss med en Saga 27 skal stues unna langt ine på grunna?

Jepp, du må ligge på dørmatta til Skagerrack her i Strömstad ihvertfall. 

Men jeg ser ærlig talt ikke problemet særlig ofte. Noen ganger ligger det en liten båt i en stor bås, men jeg har ennå til gode å spotte en liten ledig bås, eller plass, han heller burde ligget i, samtidig.

Og longside med flere utenpå hverandre, man får stå opp tidligere da, hvis det er for mange mindre båter man ikke kan ligge utenpå, når man kommer i havn. Det er ikke vanskeligere å stå opp om man har stor båt, og fortere komme man som regel i havn også (skroghastigheten :0)

• Create New...