Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ja, jeg har jo tittet på Ibiza også. Men jeg kjenner jeg dras mer mot Noblessen. Muligens fordi jeg synes cockpitløsningen virker hakket mer åpen og soling/bading-vennlig. Man har skjøvet førerposisjon enda lenger frem og har en i forhold til båtlengde veldig romslig cockpit. Dernest har man jo linjene da. Noblessen virker designmessig å være helt up to date, mens Ibizaen kanskje lener seg litt vel mye tilbake på røttene fra 90-tallet(?)

Jeg har prøvd å tenke gjennom bruksområdet, og skulle jeg dratt på overnattingsturer hadde jeg nok sett mer på båter ala Nidelv 725/750 med diesel inboard, men jeg er ikke der. Jeg ønsker meg en en åpen, sosial og lettbrukelig plattform for soling, bading og sightseeing med venner og famile på dagstur alt ettersom været her på vestlandet tillater. Jeg drar gjerne og oftest alene ut på båtur siden jeg er ungkar, så noe som er letthåndterlig er absolutt et pluss. Båten er på mange måter en forlengelse av min terrasse (pun intended) - et sted å koble helt av fra traffikk, innsyn og et sted å nyte stillhet, sol og en dukkert når det er varm nok.

Dernest vurderer jeg båtens kapasitet til å dra venner/familie med på kortere turer som viktig. Der synes jeg Noblessen virker å være veldig anvennlig. Jeg må si jeg har falt litt for cockpitløsningen og linjene. :smiley:

Solseng

Solseng

Ja, jeg har jo tittet på Ibiza også. Men jeg kjenner jeg dras mer mot Noblessen. Muligens fordi jeg synes cockpitløsningen virker hakket mer åpen og soling/bading-vennlig. Man har skjøvet førerposisjon enda lenger frem og har en i forhold til båtlengde veldig romslig cockpit. Dernest har man jo linjene da. Noblessen virker designmessig å være helt up to date, mens Ibizaen kanskje lener seg litt vel mye tilbake på røttene fra 90-tallet(?)

Jeg har prøvd å tenke gjennom bruksområdet, og skulle jeg dratt på overnattingsturer hadde jeg nok sett mer på båter ala Nidelv 725/750 med diesel inboard, men jeg er ikke der. Jeg ønsker meg en en åpen, sosial og lettbrukelig plattform for soling, bading og sightseeing med venner og famile på dagstur alt ettersom været her på vestlandet tillater. Jeg drar gjerne og oftest alene ut på båtur siden jeg er ungkar, så noe som er letthåndterlig er absolutt et pluss. Båten er på mange måter en forlengelse av min terrasse - et sted å koble helt av fra traffikk, innsyn og et sted å nyte stillhet, sol og en dukkert når det er varm nok.

Dernest vurderer jeg båtens kapasitet til å dra venner/familie med på kortere turer som viktig. Der synes jeg Noblessen virker å være veldig anvennlig. Jeg må si jeg har falt litt for cockpitløsningen og linjene. :smiley:

• Create New...