Jump to content

Edit History

Jens_P

Jens_P

skyhawk skrev 20 minutter siden:

Ser dessverre litt for mye av slik oppførsel på sjøen.

Jeg kjører for tiden bil til og fra jobb p.g.a. buss-for-tog og sommerruter hos NSB. Kjører mellom Vestfold og Oslo. Jeg ser den samme utviklingen på landeveien. Det kjøres fort, vesentlig over fartsgrenser og tildels aggressivt uten hensyn til medtrafikanter. I følge kolleger som kjører daglig til og fra Oslo har trafikkbildet hardnet gradvis over de siste to årene. Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men liten grunn til å tro at det er annerledes rundt de andre store byene.

Jeg blir ikke et øyeblikk forundret over at det utvikler seg tilsvarende på sjøen. Det er nødvendigvis de samme menneskene med de samme holdningene vi finner som førere av båt!  Jeg registrerer manglende vilje til å holde avstand til når man møter eller innhenter andre båte, selv om det er åpen farvann og god plass. Typisk bil-adferd hvor man synes alt er i orden fordi man har "lagt seg over i det andre kjørefeltet". 

Jens_P

Jens_P

skyhawk skrev 6 minutter siden:

Ser dessverre litt for mye av slik oppførsel på sjøen.

Jeg kjører for tiden bil til og fra jobb p.g.a. buss-for-tog og sommerruter hos NSB. Kjører mellom Vestfold og Oslo. Jeg ser den samme utviklingen på landeveien. Det kjøres fort, vesentlig over fartsgrenser, tildels aggressivt og uten hensyn til medtrafikanter. I følge kolleger som kjører daglig til og fra Oslo har trafikkbildet hardnet gradvis over de siste to årene. Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men liten grunn til å tro at det er annerledes rundt de andre store byene.

Jeg blir ikke et øyeblikk forundret over at det utvikler seg tilsvarende på sjøen. Det er nødvendigvis de samme menneskene med de samme holdningene vi finner som førere av båt!  Jeg registrerer manglende vilje til å holde avstand til når man møter eller innhenter andre båte, selv om det er åpen farvann og god plass. Typisk bil-adferd hvor man synes alt er i orden fordi man har "lagt seg over i det andre kjørefeltet". 

• Create New...