Aprilia Startet 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2018 Hei Har kjøpt meg en gammel mercury 500 motor som jeg skal bruke på båten min Foreløbig vet jeg veldig lite om motoren, eneste jeg vet var at den ble brukt i 2017 sesongen, men når forige eier skulle starte den i år så gikk den bare på 1 sylinder. holder på og bygge stativ til den så jeg får satt den opp og feilsøkt litt på den, Skal senere idag ta en kompresjonstest på den også. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan jeg finner ut hvilke årsmodell dette er? Serie nr er 9310561 og at den er laget i Belgia Er det noen som har noe verksteds manualer til den? har foreløbig ikke no bok eller info og gå etter og ønsker ikke og skru helt i blinde. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2018 på marinshopen.se finner du info som kan hjelpe deg å innsnevre byggeår tenker jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Aprilia Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Da har jeg målt kompresjonen på motoren Fra øverste sylinder og ned 1: 120psi 2: 135psi 3: 135psi 4: 122psi Er dette innenfor, eller er det på tide og bytte stempler/ringer? Noe annet var at den ikke tente på de nederste pluggene heller. Er det noe kjent feil dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.