jotto Startet 14.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2018 Jeg har en Raymarine Axiom 12 som skrur seg av i ett sett. Noen ganger er det liv i den i 10 minutter, andre ganger rekker den ikke å boote engang. Jeg har målt spenningen med multimeter. Det er 0,4V spenningsfall mellom batteri og plotter når den er påskrudd, men jeg kan ikke registrere noe kontaktbrudd. Uansett starter den på nytt hvis jeg skrur strømmen av og på. Det gjør den ikke nå - den bare dør og må skrus manuelt på igjen. Noen andre som har hatt dette? Noe jeg kan teste før jeg kontakter forhandleren på mandag? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 (redigert) Har Axiom rvx 12 med 3d scanner. Har selv hatt myyyyyyye bugs, også som du beskriver. Bare dra ut hovedstrømmen/ ledningen bak og la den stå uten strøm før du kobler tilbake, så starter den. Ikke trykk på skjermen når menyen kommer opp. La den få jobbe i 20 sek, spesielt etter ny oppstart med software, eller ny tilkobling av instrumenter. Sjekk software versjon, det er kommet 2 nye i juni! Du kan gå inn på menyen å ta reset etter oppdatering. Ville tatt kontakt med forhandler, som jeg har gjort. Krasjer avogtil min også enda.... Redigert 15.Juli.2018 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Viknes 6BY skrev for 9 timer siden: Har Axiom rvx 12 med 3d scanner. Har selv hatt myyyyyyye bugs, også som du beskriver. Bare dra ut hovedstrømmen/ ledningen bak og la den stå uten strøm før du kobler tilbake, så starter den. Ikke trykk på skjermen når menyen kommer opp. La den få jobbe i 20 sek, spesielt etter ny oppstart med software, eller ny tilkobling av instrumenter. Sjekk software versjon, det er kommet 2 nye i juni! Du kan gå inn på menyen å ta reset etter oppdatering. Ville tatt kontakt med forhandler, som jeg har gjort. Krasjer avogtil min også enda.... Nå har den daua helt. Ble din reparert, eller fikk du levert ny? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 (redigert) Min plotter gjorde det samme, inntil jeg fant ut at jeg ikke hadde skrudd til ledningen inn i sikringspanelet skikkelig. Redigert 15.Juli.2018 av Maika (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Har Axiom 12RV inkl 3D ekkolodd og radar selv. Har brukt det på ferien nå uten noe problem. Har oppdatert software hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 Har axiom 7rv. Bare brukt noen få timer. Ikke noe trøbbel. Jeg har full kontroll på det elektriske i båten, da jeg har lagt opp alt selv. (bortsett fra internt i motoren) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Viknes 6BY Svart 15.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2018 jotto skrev for 4 timer siden: Nå har den daua helt. Ble din reparert, eller fikk du levert ny? Fikk beskjed om mulig software bugs, men vil ta kontakt med forhandler over ferien, evt direkt mail til impotør. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) Liten oppdatering i tilfelle andre opplever det samme: plotteren ble byttet ut med en ny av forhandler. Alt ok så langt. Får skryte litt av forhandleren også (Refsnes Maritime i Asker). De monterte plotteren med en gang den ble mottatt fra Raymarine. Det finnes jo ellers nok av skrekkhistorier om forhandlere som nærmest ikke vil ta i en båt i høysesongen etter at den er betalt og levert. Redigert 25.Juli.2018 av jotto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.