Kharma Startet 15.Juli.2018 Del på Facebook Startet 15.Juli.2018 (redigert) Jeg har en WEMA septikmåler som ser ut til å ha tatt kvelden. Den står konstant på "Low". Har virket fint fram til denne sesongen. Installasjonsguide: https://www.marineshop.no/userfiles/ProductDocuments/126896-Installasjonsguide.pdf Er det noen måte jeg kan teste om det er noe galt med måleren eller giveren? Ikke vært tuklet med hverken måler eller giver (båt fra 2014), så litt rart at den plutselig stopper å fungere, men det er vel slikt som skjer... Redigert 15.Juli.2018 av Kharma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 (redigert) Løsne den svarte ledningen fra giveren og koble den først til pluss og så til minus. I en av disse alternativene skal instrumentet vise low, og i det andre full, husker ikke hvilke. Viser ikke instrumentet dette, er instrumentet dødt. Ellers er det vanlig at flottøren som sitter inne i giveren setter seg fast pga. dritt eller urinstein. Redigert 15.Juli.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kharma Svart 15.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Takk Lars! Da har jeg litt å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Mhmmm.... Det er en drittmåler. Har vel satt seg i bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 (redigert) Jeg skrev vel kanskje litt forvirrende. Kanskje litt tydeligere dette, for sikkerhets skyld. Løsne den svarte ledningen som kommer fra giver fra tilkoblingen inn på instrumentet. Så legger du pluss og så minus inn på INSTRUMENTET der du nå har tatt bort den svarte ledningen. Redigert 15.Juli.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Joltus skrev 1 minutt siden: Mhmmm.... Det er en drittmåler. Helt korrekt det er en måler for å måle dritt! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Har samme måler. Flottøren står 4 dager i Systemrens hvert år. Hvis ikke: den lugger andre sesongen og står fast tredje. Men da er det så mye urinstein på den at jeg ikkefår den opp av hullet i tanken uten mye jobb. Har ikke gjort det denne sesongen, så den lugger litt nå. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Lars H. skrev for 6 timer siden: Helt korrekt det er en måler for å måle dritt! Du henger med tross alderen ser eg ?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Jo da, men det er ennå 25 år igjen til jeg blir 100. Jeg har faktisk aldri tenkt å bli voksen. Jeg ble født som barn, og ender sikkert opp med å gå i barndommen en gang i fremtiden. Voksenperioden er stort sett bare problemer! Så den foretrekker jeg å hoppe over selv om kona noen ganger sier: "Nå må du se til å oppføre deg som en voksen mann". Tilbake til bæsj og piss. For å være enda mer alvorlig, så har jeg Wema-måler selv for septik. Jeg har fjernet røret rundt selve stangen med flottørringen. Når flottøren henger seg pga. urinstein, åpner jeg bare mannlokket, stikker hånden nedi og drar flottøren opp og ned en del ganger slik at urinstein blir slitt bort og at flottøren beveger seg fritt. Så er det bare å vaske hånden og armen godt. Lars H. (selvoppnevnt drittunge) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Flotørgiver i septiktank er nesten dømt til å svikte med jevne mellomrom. Da jeg fikk nok byttet jeg min med kapasitiv føler som sitter på utsiden av tanken (plasttank). Måtte bytte instrument også, men kablingen kunne beholdes. Det virker perfekt. For tanker av metall kan en få tilsvarende i et rør som monteres i stedet for flottøren. http://www.newprovidencemarine.com/product.html Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Du har ikke en link til en sensor til å ha inne i tanken uten bevegelige deler når tanken er av plast? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 16.Juli.2018 Del på Facebook Svart 16.Juli.2018 (redigert) 12 hours ago, Lars H. said: Du har ikke en link til en sensor til å ha inne i tanken uten bevegelige deler når tanken er av plast? http://www.newprovidencemarine.com/product_sensor.html Disse leverer en sensor i et tett rør som kan monteres i tanker av allslags materiale. Men dersom du har tank av plast kan du montere sensoren på utsiden. Det er ganske enkelt to striper aluminiumsfolie som limes på utsiden av tanken. Det er en sånn jeg har og det funker utmerket. Jeg måtte skifte panelet, men beholdt kablingen. Visningspanelet har lysdider for 0, 1/4, 1/2 og full tank. Du trykker på en kontakt for å få visning. Dvs. normalt intet strømforbruk. Da er ett vedlikeholdspunkt eliminert . . . . Redigert 16.Juli.2018 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.