Jump to content

Edit History

Grimsøy

Grimsøy

Hei! 

Jeg gikk nettopp til innkjøp av en Grimsøy 23 plastsekker fra 73. Den er slitt og trenger mye omsorg og kjærlighet, men det er vi klare for å gi henne :)

jeg skal iløpet av sommeren/høsten lage ny motorkasse, dørk og benker inne i båten. 

I dørken idag er det en finer som er belagt med en slags laminat/rull som ligner skipsdekk. (Legger ved bilder av dette) 

tanken min er å legge 11x36 furu lister oppe på denne kryssfinerern og så nate mellom. 

Lektene festes med skruer som så proppes. 

Tenkt fremgangsmåte dørk:

- fjerne laminat/Rull på gamel finer

- pusse ned og grunne med primer. 

- skru ned lekter i finer, proppes.

- nate mellom lekter (4/5 mm sprekk) 

- pusse ned 

- beise, pusse lett over, lakke, pusse lett over, lakke. 

Denne fremgangsmåten tenker jeg å gjøre på alle prosjektene bare med at jeg kommer til å bruke ny finer på motorkasse osv. 

Er det noen som kan hjelpe med med noen tanker rundt dette? Forslag? Innspill? Er dette en OK fremgangsmåte?

grunnen til jeg ønsker å bruke furu er at budsjettet rett og slett ikke strekker til teak eller liknende hardtre.

legger ved en skisse av hvordan jeg tenker å bygge det hele.

håper jeg klarer å få gjennom tanken rundt det og at det er noen erfarene båtfolk der ute som vil dele litt kunnskap med en nybegynner. 

70ACB0D7-CC83-42AB-A38D-4AF39A84D89A.jpeg

63E057F2-B7BD-4083-84E9-7DF4DDF5CCB5.png

Grimsøy

Grimsøy

Hei! 

Jeg gikk nettopp til innkjøp av en Grimsøy 23 plastsekker fra 73. Den er slitt og trenger mye omsorg og kjærlighet, men det er vi klare for å gi henne :)

jeg skal iløpet av sommeren/høsten lage ny motorkasse, dørk og benker inne i båten. 

I dørken idag er det en finer som er belagt med en slags laminat/rull som ligner skipsdekk. (Legger ved bilder av dette) 

tanken min er å legge 11x36 furu lister oppe på denne kryssfinerern og så nate mellom. 

Lektene festes med skruer som så proppes. 

Tenkt fremgangsmåte dørk:

- fjerne laminat/Rull på gamel finer

- pusse ned og grunne med primer. 

- skru ned lekter i finer, proppes.

- nate mellom lekter (4/5 mm sprekk) 

- pusse ned 

- beise, pusse lett over, lakke, pusse lett over, lakke. 

Denne fremgangsmåten tenker jeg å gjøre på alle prosjektene bare med at jeg kommer til å bruke ny finer på motorkasse osv. 

Er det noen som kan hjelpe med med noen tanker rundt dette? Forslag? Innspill? Er dette en OK fremgangsmåte?

grunnen til jeg ønsker å bruke furu er at budsjettet rett og slett ikke strekker til teak eller liknende hardtre.

legger ved en skisse av hvordan jeg tenker å bygge det hele.

håper jeg klarer å få gjennom tanken rundt det og at det er noen erfarene båtfolk der ute som vil dele litt kunnskap med en nybegynner. 

70ACB0D7-CC83-42AB-A38D-4AF39A84D89A.jpeg

63E057F2-B7BD-4083-84E9-7DF4DDF5CCB5.png

• Create New...