tullerici Startet 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2018 (redigert) Saga kaptein 14 fot, byttet motor 3 ganger å var endelig ferdig nå idag og fungerte smertefritt i 2 timer før motor skjærte seg! Motor hadde god kjøling og 2takt olje i bensin, motoren var yamaha 30 hk 2takt 2 sylindret, skiftet fra 20hk til 30 johnson men var langstamme så byttet i « god stand « yamaha 30 kortstamme.. så nå er motor tatt kvelden etter 2 timer kjøring i fineværet og blank stille sjø.. båten er vel god får 30 hk uten problem men denne er forsterket så lurer på hva motor som kunne testet som er kortstamme og minst 30 hk men har lyst på 50. men synes motor og bakparti er så godt nedi sjøen,slakker farten så kommer det nesten vann inn bak ? ideer? Båten må på land nå så mulig bygge opp akter til langstamme å slippe frykten får vann inn bak? Legger ved bilder.. Redigert 16.Juli.2018 av tullerici (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 tror du må lage deg en bedre trådtittel for å unngå stenging Var jo ikke mye til motorbrønn der akkurat, så jeg hadde nok også vært litt skeptisk for vann inn bakfra slik er det feks gjort på GH14: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tullerici Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Goddag, hvordan skifter jeg emnetitel? Kommentar fra moderator: Klikk på "Rediger innlegget" i 1. innlegg. Anbefaler å lese reglene først. har ikke fått noe inn ennå med 30 hk på 56kg og når jeg ligger oppå motor så er vel vekten 160kg så er vannet akuratt på kanten / ripa. Evt flytte konsoll helt frem så passasjerer får sitte bak? Usikker hva jeg skal gjøre, oppgitt etter kvelden idag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.