Jump to content

Yamaha 30hk sviver ikke uten choke

xray

Recommended Posts

Heisann, har en 3 sylindra Yamaha 30hk fra 95 som ikke vill svive på tomgang uten chok. Med engang jeg tar inn choken så sviver motoren i 5sekunder før den dør ut, motoren starter veldig lett med chok. Noen som har noen erfaring eller tips til hva som kan være galt og hva som må gjøres for og fikse den. Håper på raskt svar:) 

Med engang jeg tar inn choken så dør den ut uansett om det er tomgang eller med masse turtall, har ikke prøvd motoren på en båt bare prøvd den på land. Den kan ruses med chok og svive på tomgang med chok men går veldig stygt. 

Planen er og ta ut forgasserene i morgen og rense de, hvis dere synes det høres fornuftig ut:)

det at den ikke går i hele tatt uten choke tyder etter min meming på at div dyser i forgasserne er helt eller delvis tilstoppet , slik at den ikke får den bensinen en skal ha så fort du dytter inn choken. 

beste måten jeg har funnet for å rense slikt er ultralydvasker  - mange små passasjer i disse forgasserne som er vriene å komme til 

info:

https://smt.no/ultralydvaskere-ps/

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...