bc45 Startet 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2018 Jeg har kjøpt en brukt Jeanneau Sun 2500. Forrige eier sa den var klargjort for reveline i bommen, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal tre den. Jeg tenker at det holder med ett rev på denne lille båten, så det blir bare én line. Bommen har trinser både foran og bak. Under bommen er det tre flyttbare "øyne" i metall. Det er ingen blokker på siden av bommen. Jeg er takknemlig for tips til hvordan jeg kan tre 1 stk reveline:) Her er et bilde av bommen. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Trenger bilde av enden av bommen, der tauet skal komme ut, og foran på bommen, der tauet skal inn. Mulig det er en trekkeline der allerede, da selger sier det er ‘forberedt’. Revelina skal ut av bommen, gjennom malje / hull /blokk på seilet (akterlik, og så ned og festes i beslag under bommen, beslaget må være ‘bak’ revepunktet når 1.rev er strammet, ellers får du ikke uthal-funksjon (stramme akterliket mot enden av bommen) når du rever. ta et bilde eller to av mastefot og dekk bakover mot kockpit også, så kan man se hvordan revelina skal føres. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 (redigert) Se om du finner en bom som ligner i selden sin råd og tips. Det var til stor hjelp for meg. http://www.seldenmast.com/files/1456145013/595-540-S.pdf og http://www.seldenmast.com/files/1524032995/595-542-E.pdf Det er også mye annen nyttig informasjon i disse to dokumentene. Redigert 17.Juli.2018 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Tusen takk for svar begge to Tegningene fra Selden var fine, så nå er revelina på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.