Jump to content

Hvordan tre reveline i bommen?

bc45

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en brukt Jeanneau Sun 2500. Forrige eier sa den var klargjort for reveline i bommen, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal tre den. Jeg tenker at det holder med ett rev på denne lille båten, så det blir bare én line.

Bommen har trinser både foran og bak. Under bommen er det tre flyttbare "øyne" i metall. Det er ingen blokker på siden av bommen.

Jeg er takknemlig for tips til hvordan jeg kan tre 1 stk reveline:)

Her er et bilde av bommen.

20180717_161542[1].jpg

Trenger bilde av enden av bommen, der tauet skal komme ut, og foran på bommen, der tauet skal inn. Mulig det er en trekkeline der allerede, da selger sier det er ‘forberedt’. Revelina skal ut av bommen, gjennom malje / hull /blokk på seilet (akterlik, og så ned og festes i beslag under bommen, beslaget må være ‘bak’ revepunktet når 1.rev er strammet, ellers får du ikke uthal-funksjon (stramme akterliket mot enden av bommen) når du rever.

ta et bilde eller to av mastefot og dekk bakover mot kockpit også, så kan man se hvordan revelina skal føres.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...