Jump to content

Hvor kjøpe seilklær? (Tønsberg m/ omegn

Anterialis

Recommended Posts

Fladen flytedress, men ta oppblåsbar vest på utsiden:

https://seatronic.no/fladen-flytedress-845gs-i-sort-gul?gclid=CjwKCAjwqarbBRBtEiwArlfEICApmMKLcVYhr6_D5jTzDE611oDThPU9ZOGTDAyX0Rd0aJ-nRDws0RoCwLgQAvD_BwE

De har HH her, ofte billigere/fjorårets osv. Av og til begrenset utvalg, men finner alltids noe:

http://www.norwegianoutlet.no/oslo

Erfaringen min er at seilklær til syvende og sist blir lite brukt. Selv så synes jeg man blir litt begrenset i bevegelse av sparkebukser og store jakker. Liker å ha det lett.

• 4 uker senere...

Takk for gode tips alle sammen.

Jeg har nå vært heldig å fått kjøpt meg litt utstyr på betydelig salg (50% +/-). Det jeg "mangler" nå er et par vantette seilsko/-støvler når det blåser/regner skikkelig. Jeg er med å seile en Soling på onsdagsregattaene, og når det blåser frisk bris + kommer det en del vann inn i båten og jeg blir våt på beina.. Hva anbefales? Er det kun seilstøvler som gjelder, eller er det god hjelp i annen type vanntette sko?

1 hour ago, Anterialis said:

Takk for gode tips alle sammen.

Jeg har nå vært heldig å fått kjøpt meg litt utstyr på betydelig salg (50% +/-). Det jeg "mangler" nå er et par vantette seilsko/-støvler når det blåser/regner skikkelig. Jeg er med å seile en Soling på onsdagsregattaene, og når det blåser frisk bris + kommer det en del vann inn i båten og jeg blir våt på beina.. Hva anbefales? Er det kun seilstøvler som gjelder, eller er det god hjelp i annen type vanntette sko?

Jeg har et par høye Viking-støvler med snøring øverst. De er romslige nok til å ha et par gode sokker nedi. De ser ut som disse:

147d5bc7-d447-4645-8822-91fa1ffaaa32_org

Ettersom jeg ikke har hatt behov for vinterstøvler så dekker de mitt behov helt fint. Man trenger ikke bruke tusenvis av kroner på et par dedikerte seilstøvler.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

2 minutes ago, Eureka said:

De var jo litt jålete de der da... med blomster og greier 

?

Jeg blir litt mobbet av familien for blomstene, ja, men det er jo ingen som ser dem når støvlene er i bruk for da går seilerbuksa på utsiden. Uansett er det litt godt å vite at jeg har blomster og myke verdier med meg når jeg seiler i drittvær. ;-)

? bedre med blomster på støvlene, enn avskårne blomster i en vase ombord. 

Ulempen er om du faller over bord, drukner, synker... og etter en måned eller to driver i land, og blir funnet... 

se for deg overskriftene: 

" lik funnet i fjæren, sannsynligvis en kvinne" 

slikt kan få uante konsekvenser ?

jeg er tilhenger av å bruke det somfunker og er behagelig. Gjerne billig. 

4 minutes ago, Eureka said:

? bedre med blomster på støvlene, enn avskårne blomster i en vase ombord. 

Ulempen er om du faller over bord, drukner, synker... og etter en måned eller to driver i land, og blir funnet... 

se for deg overskriftene: 

" lik funnet i fjæren, sannsynligvis en kvinne" 

slikt kan få uante konsekvenser ?

jeg er tilhenger av å bruke det somfunker og er behagelig. Gjerne billig. 

Det er klart det kan bli litt forvirring, ikke minst fordi jeg veier 10 kg for mye og dermed brygger på en beskjeden A-cup i stedet for muskelfull brystkasse. Så blomsterstøvler og A-cup kan kanskje lure selv den mest erfarne etterforsker. Jeg er uansett villig til å ta sjansen så lenge jeg holder meg tørr på beina mens jeg lever. ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...