omhI Startet 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2018 Hei Jeg har en ford sabb 2728tim 1984 modell og er usikker på om det skal skiftes olje på innsprøytningspumpa. I alle fall finner jeg ikke noe tappeskrue på min ? Vet at eldre modeller har tappeskrue det må skiftes olje Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Den ser ut til å være trykksmurt. Mener å huske at 2720-serien er trykksmurt. Løsne litt på rød mutter som holder siange/rør litt nede på pumpa, se om det kommer olje ut der når motor går. Olje skal da komme inn i dieselpumpen gjennom slangen, og ut via pumpeaksling og inn i motorens register. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 hei Mort1 Takk for innspillet ditt. Jeg regner også med at du har rett i att den er trykksmurt. Grunnen til at jeg begynte å lure var at jeg så en manual der det sto beskrevet tapperutine av olje. Så etterpå at manualen var fra 1982. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 Manualen du leste var kansje for en motor i 2700-serien? De har manuelt smurt dieselpumpe, olje må byttes ofte på disse , hver 50 time pga at diesel lekker forbi pumpestempel. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 18.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2018 hei igjen Det var faktisk en manual på norsk som omhandlet 2720, men som sagt var skrevet i 1982. Tror jeg fant denne i arkivet til baatplassen.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.