Jump to content

Edit History

Kalle Well

Kalle Well

Tviler VELDIG på at du henter 6-8 knop på den farten bare ved å bytte propell. Det høres helt urealistisk ut, da må den isåfall virkelig være riv ruskende feil den som står på. Jeg har prøvd mye propeller på min forrige båt. Etter mye frem og tilbake fant jeg en propell som løftet baugen litt mer, og da ble det 4-blader. Den ga et par knop mer i fart. Fikk den i 45 knop. 

På Askeladden jeg har nå har jeg fått 4-bladets propell kontra 3-blader som blir levert som standard på 300 hk Suzuki. Får et par knop mer med den også. 

Det enkleste er jo å høre med forhandleren hvilken propell den blir levert med originalt for å sjekke om den er original. Eventuelt kan du spørre hvilken propell som er benyttet i testen. 

Hva er egentlig perfekte forhold?

Kalle Well

Kalle Well

Tviler VELDIG på at du henter 6-8 knop på den farten bare ved å bytte propell. Det høres helt urealistisk ut, da må den isåfall virkelig være riv ruskende feil den dom står på. Jeg har prøvd mye propeller på min forrige båt. Etter mye frem og tilbake fant jeg en propell som løftet baugen litt mer, og da ble det 4-blader. Den ga et par knop mer i fart. Fikk den i 45 knop. 

På Askeladden jeg har nå har jeg fått 4-bladets propell kontra 3-blader som blir levert som standard på 300 hk Suzuki. Får et par knop mer med den også. 

Det enkleste er jo å høre med forhandleren hvilken propell den blir levert med originalt for å sjekke om den er original. Eventuelt kan du spørre hvilken propell som er benyttet i testen. 

Hva er egentlig perfekte forhold?

• Create New...