Lingefan
Var på Postgirobygget-konsert i Langesund i helgen. Lå ytterst/innenfor på flytebryggen i gjestehavnen. Der var det to båter som hadde på russebussmusikk og styrke helt til minst kl 5 om natten. Selv om Windyen er ganske støydempet så hørtes det ut som at jeg hadde mitt eget anlegg på grei styrke... Både brodern som var med og jeg sovnet til slutt, men hadde selv sittet oppe og hatt det hyggelig med nabobåt pluss noen venner til halv-tre-tre. Vi trengte ikke ha på musikk da nabobåten overdøvet alt, hehe. Og det var jo ikke noe poeng med å stresse å gå å legge seg i slik støy. Fest er jo litt hyggelig også da og man har jo ferie. Man må jo tåle litt på en konsertdag i gjestehavn og la ungdommen feste litt. Oppå det hele var det ganske store dønninger inn i havnen. Jeg lå heldigvis på innsiden og hadde dønningene i båtens lengderetning. Men de store ca 55 fots Princessene som lå på utsiden og fikk de fra siden bølget faktisk rimelig heftig. De hadde båt på utsiden av hverandre også. Ble nesten litt redd for båtene deres.
Jeg sa aldri i fra til party- nabobåtene da de var mange og drita fulle da jeg tengte at det er greit å la folk få feste litt. Og tenkte det vel er noen andre som snart sier i fra, kanskje havnevakten? Neida... Men de gav seg jo nesten aldri.... de var fortsatt våkne kl 10 da vi dro ut igjen tilbake til hytta. Og da var de rimelig fyllesyke hehehe. Bare lo av de jeg og spurte om det ble sent i går...
Ro etter kl 22 er nok mye å be om i dagens gjestehavner midt i ferien på en fredagskveld. Etter kl 2-3 tiden derimot...