Lingefan
Vis hele sitatetLillesand kan du bare glemme. Ingen vakter. To pøbber med dørene åpne ut mot gjestehavna. Gav opp kl 03:00 i natt og gikk meg heller en tur til de var rolig. Har ingen forståelse for dette med å ta seg en fest heller i en overfylt havn der du er den ene båten som plager 100 andre, holder våken unger, og skremmer vekk sjokkerte utlandske gjestebåter.
Fullstendig mangel på gangsyn og folkeskikk mener jeg.
Litt enig i dette. De kan i det minste dempe bassen litt, men ikke mer enn at de kan fortsette party, men også ta hensyn til de som vil sove. Finne en fin middelvei. Men onsdag, fredag og lørdag er velkjente utekveld-dager. Da må man regne med at utesteder spiller høy musikk til kl 02.30.
For jeg synes det er like mangel på folkeskikk å kreve at noen skal roe seg 100% kl 22 også som at noen bare kjører på uten hensyn. Litt må vi alle tåle, men litt må partyfolket tåle å dempe seg etter kl 24-01-tiden også. Eller etter kl 02.30 på fredag/lørdag.
Personlig har jeg aldri skjønt at man skal være så høylydt at man plager livet av andre, enten det er dag eller natt, men folk er forskjellige. Litt liv er moro, men plaging er noe annet. Ordensforstyrrelser kan gjelde både dag og natt. Det er faktisk best å ringe politiet fremfor å gå bort selv. For en lokal beruset person som får beskjed av en i dyr båt om å dempe seg kan reagere ganske forskjellig...