KongKing
Lå for litt siden en søndag i Tønsberg. La oss longside bak en annen båt som hadde satt seg på brygga med stoler og bord. I 14-tiden var det i gang med høy musikk som plaget de fleste andre i den delen av havna. De satt på brygga på siden av båten, og i tillegg var vindretningen slik at lyden blåste innover i havna. Havnevakta (typ 16 år gammel) var bortom og ba de dempe seg. Vi dro i 16-tiden inn til byen og var tilbake i 19-tiden. Da holdt de det fortsatt gående, og promillen var betydelig. Etter en time gikk jeg bort og konversasjonen var omtrent slik:
jeg: - kan dere ikke dempe musikken litt. Det er plagsomt for oss som ligger lenger inn i havna.
han: - i havneregelementet står det at det ikke skal være stille før kl 23
jeg: - men det betyr ikke at dere kan være idioter og plage alle andre her i havna frem til det.
han: - kaller du meg idiot?! (Reiser seg ustøtt opp fra stolen)
jeg: - oppførselen deres er idiotisk når dere plager alle andre i timesvis. (Mann roer seg)
hun: - vi spiller ikke så høyt. Vi spilte mye høyere i stad..
jeg: jo takk, jeg fikk med meg det. I tillegg til at dere spiller høyt så gjør vinden at lyden blåser innover mot oss. Kan dere ikke ta litt hensyn?
hun: - Dette er ikke høyt og vi kan ikke noe for at det blåser...
Jeg ga opp og vi dro inn til byen for å spise. Det positive var at det var stille fra stereoen etter 23.00, dog med relativt høy skravling utover, men det regner jeg med i Tønsberg sentrum.
Kk