Jump to content

Edit History

Ttor

Ttor

Det ser ut til at vindusrammer er heltre. Dekket kan se ut som finer. Da er det lite å slipe på før du er gjennom finerlaget. Ville brukt lakkfjerner på boks. Duxola er en gel som smøres på lakk/maling og løser denne opp. Må nok påføres to-tre ganger for å få alt av. Skrap bort gammel lakk etter hver påføring. Bør stå minst 30 minutter for å virke. Når alt er borte vasker du med tynner og pusser med fint papir eller stålull. Deretter ville jeg brukt x antall lag med penetrerede olje (Eks Owatrol D1) til treverket er mettet, og til slutt 4-5 strøk (minst) med olje (eks Owatrol D2).

Ttor

Ttor

Det ser ut til at vindusrammer er heltre. Dekket kan se ut som finer. Da er det lite å slipe på før du er gjennom finerlaget. Ville brukt lakkfjerner på boks. Duxola er en gel som smøres på lakk/maling og løser denne opp. Må nok påføres to-tre ganger for å få alt av. Skrap bort gammel lakk etter hver påføring. Bør stå minst 30 minutter for å virke. Når alt er borte vasker du med tynner og pusser med fint papir eller stålull. Deretter ville jeg brukt x antall lag med penetrerede olje (Eks Owatrol D1), og til slutt 4-5 strøk (minst) med olje (eks Owatrol D2).

Ttor

Ttor

Det ser ut til at vindusrammer er heltre. Dekket kan se ut som finer. Da er det lite å slipe på før du er gjennom finerlaget. Ville brukt lakkfjerner på boks. Duxola er en gel som smøres på lakk/maling og løser denne opp. Må nok påføres to-tre ganger for å få alt av. Skrap bort gammel lakk etter hver påføring. Bør stå minst 30 minutter for å virke. Når alt er borte vasker du med tynner og pusser med fint papir eller stålull. Deretter ville jeg brukt x antall lag med penetrerede olje (Eks Owatrol D1), og til slutt 4-5 strøk med olje (eks Owatrol D2).

• Create New...