Jump to content

50 hk e-tec 2005, turtall faller etter en halvtimes kjøring

Juppe

Recommended Posts

HeI

Har en 50 hk e-tec 2005 mod.

Problemet oppstår når jeg har kjøret en stund, ca 30 min på 3 /4 del fart noe som er bra marsjfart for min 17 fot Rana fisk.

Da faller turtallet helt og jeg må dra hendel tilbake og vente 30 sekunder ca før jeg igjen kan kjøretøy videre. Dette gjentar seg med jevne intervaller.  Jeg tenker problemer med kjølig. 

Er det noen som har opplevd dette og har noen tips og komme med. Takk 

de motorene der er jo fulle av sensorer , rart om du ikke fikk alarm om det var varmgang.  Samt begrenset hvor mye den rekker å kjle seg ned på 30 sek.   

tenker da heller at det er bensinmangel av en eller annen årsak , feks tett bensinfilter, mangelfull tanklufting osv 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Bare for å slå det fast, det piper fmnår du vrir om trenningen? Slik at vi alarmennfungerer :)

Rart om motor går i nødmodus uten å gi noe lyd fra seg. Det gjør at jeg støtter meg til ovar om bensintilførselen.

Du kan også se neste gang det skjer om det blinker noe på EMM'en. Skal være noen lysdioder der (4-5 stk) som forteller litt status.

Alternativt er å få kobla til en pc.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...