jtfidje Startet 19.Juli.2018 Del på Facebook Startet 19.Juli.2018 Noen som vet om et lite eksempelkart man kan laste ned slik at man kan få testet forskjellige programmer slik som OpenCPN uten å måtte ut med penger for kart man kanskje ender opp med å ikke bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Det blir jo som å spørre etter gratis bacon for å teste forskjellige stekepanner. Sitér dette innlegget Link to post
jtfidje Svart 19.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Hehe men jeg har vært borti flere ganger slike små kart som ofte følger med type Garmin-produkter som er ment for nettopp slikt. Touch-and-fell Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Kartverkets sider har noe på sosi format, om det er Norge som skal dekkes for test. Det kan nok neppe brukes direkte som vektor, så da må det konverteres. Hvilket format skal vektorene være i? Det meste kan konverteres om man vet hva det skal konverteres til. DWG, DXF, KML, Shape osv. Gratis program for konvertering finnes også der ute. Hilsen tidligere karttegner, et, for tiden, svært marginalt yrke... Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Du kan jo få kart "gratis" for hele Norge fra Kartverket via o-charts. Det koster bare rett over kr 200 og det kaller jeg for gratis. Dette er oppdaterte kart som du får oppdateringer i et år. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Kankje ikke helt det du ser etter, men: http://www.openseamap.org/index.php?id=openseamap&L=1 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 I den bukta på Internett hvor det er pirater har det i hvert fall tidligere vært mulig å laste ned noen år gamle vektorkart, hvis man har moral til sånt. Hvis det kun er for testing gar det vel ikke noe å si at det er noen år gammelt og mangler endel oppdateringer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.