Jump to content

Edit History

Windy37GM

Windy37GM

Nå må du ikke blande overhale og vanlig vedlikehold. Da er du på viddene for å si det svakt.

En eldre motor kan taes vare på med vanlig vedlikehold og man kan lære i prosessen. Jeg kunne ingenting om det mekaniske på motorer da jeg kjøpte båt nummer1. Lært meg litt etterhvert som vi har byttet oppover og kan nå bytte turbo, dynamo, eksosdeler, kompressor, klutchen i drevet, vanlig vinterkonservering osv. Får en god mestringsfølelse hver gang :-)

Regnestykket mhp drivstoff er ikke 100%, men gir deg en pekepinn :-) Gammel motor er uten common-rail. Nye moderne motorer aner jeg svært lite om. Begge ze du linker til anses som «gammel» teknologi, men det funker.

lykke til!

Mvh

Windy37GM

Windy37GM

Windy37GM

Nå må du ikke blande overhale og vanlig vedlikehold. Da er du på viddene for å si det svakt.

En eldre motor kan taes vare på med vanlig vedlikehold og man kan lære i prosessen. Jeg kunne ingenting om det mekaniske på motorer da jeg kjøpte båt nummer1. Lært meg litt etterhvert som vi har byttet oppover og kan nå bytte turbo, dynamo, eksosdeler, kompressor, klutchen i drevet, vanlig vinterkonservering osv. Får en god mestringsfølelse hver gang :-)

Regnestykket mhp drivstoff er ikke 100%, men gir deg en pekepinn :-)

lykle til!

Mvh

Windy37GM

Windy37GM

Windy37GM

Nå må du ikke blande overhale og vanlig vedlikehold. En eldre motor kan taes vare på med vanlig vedlikehold og man kan lære i prosessen. Jeg kunne ingenting om det mekaniske på motorer da jeg kjøpte båt nummer1. Lært meg litt etterhvert som vi har byttet oppover og kan nå bytte turbo, dynamo, eksosdeler, kompressor, klutchen i drevet, vanlig vinterkonservering osv. Får en god mestringsfølelse hver gang :-)

Regnestykket mhp drivstoff er ikke 100%, men gir deg en pekepinn :-)

lykle til!

Mvh

Windy37GM

• Create New...