Sail S
Hei,
Beklager at jeg er litt av og på. Seiler rundt i Spania med familien så det er mange hensyn å ta. :-)
Jeg har fullt Mastervolt system ombord inkludert skilletrafo. Så vidt jeg kan se har de dyttet inn alt som er fornuftig rundt slikt. Har begynt å se på dette i stille stunder, men hva slags lekkasje er det egentlig kan føre til dette. Er det slik at lekkasje fra DC minus til gods er nok? M.a.o. det hjelper ikke å slå av alle brytere for det er nok at minus siden er synderen?
Hvis det er slik må jeg vel isolere hver enkelt del både minus og pluss for å finne synderen?
Det har vært gjort en hel del på båten i vinter her nede, men jeg hadde litt utslag også i fjor så det er ikke klart at det er noe av det nye. Jeg har 4 batteribanker ombord og hvis jeg kobler fra minus og pluss på en etter en bør det vel gi noen utslag?
Forstår at jeg ikke kan isolere servicebatteriet for da kobler jeg ut leakinstrumentet, men det er jo tre andre.
Til tipset om antenne så skal jeg sjekke det. Har montert både 4G antenne og Iridium antenne i vinter.