Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Selv om jeg ofte bruker båten til "indre oslofjord"-bruk utenom ferieturer så lar jeg den alltid få plane og kjøres litt skikkelig på de aller fleste turer. Kjæres skikkelig driftsvarm først selvfølgelig. Alltid driftstemperatur før jeg legger den i plan eller over 11-1200rpm. Tenker det er godt for motorene å få strukket seg litt og blåst seg rene. Det er uansett bedre å "putre" seg en tur i uken enn å la den stå.

Gjør slik med en sommerbil jeg lagrer hver vinter også. Jeg har den i parkeringshus og starter den minst en gang hver måned og kjører den driftsvarm og bruker bremser og funksjoner. Dette for at den ikke skal "stå seg".

Lingefan

Lingefan

Selv om jeg ofte bruker båten til "indre oslofjord"-bruk utenom ferieturer så lar jeg den alltid få plane og kjøres litt skikkelig på de aller fleste turer. Tenker det er godt for motorene å få strukket seg litt og blåst seg rene. Det er uansett bedre å "putre" seg en tur i uken enn å la den stå.

Gjør slik med en sommerbil jeg lagrer hver vinter også. Jeg har den i parkeringshus og starter den minst en gang hver måned og kjører den driftsvarm og bruker bremser og funksjoner. Dette for at den ikke skal "stå seg".

• Create New...