Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

Jeg ser at det ikke er så lett å få fatt i Sony nettbrett lengre, disse var jo vanntette/sprutsikre. Det fins en Samsung Active Tab 8 som er til utendørs bruk, og ellers er det vanskelig å orientere seg, synes jeg. Hvis jeg finner et sprutsikkert deksel som er ok kunne jeg tenke meg Huawei Media Pad m5 (pga. Android 8 og ellers gode anmeldelser), ellers blir det Samsung Active Tab tror jeg. Dog er det et problem med deksel, og det er at enheten må "ned" og lades, hvis ikke dekselet har en løsning for ladekabel.

Noen som har andre forslag? Lyssterk skjerm, lademulighet ute i "elementene", sprutsikker/vanntett (skal brukes utendørs i seilbåt, må tåle regn og saltvannsprut), og helst med nyere Android versjon. 

En ting som ellers gjør iPad fristende er mulighet for oppgradering av OS, men der i gården får man vel ikke noe sprutsikkerhet og må til med weather-case. Dessverre synes jeg iOS er for idiotisk designet til bruk på Pad/Tab så vil helst ikke gå den veien. Har forøvrig en gammel og trofast iPad nå som kjører både Navionics og iSailor, problemet med denne er egentlig bare (utover iOS) at den ikke får oppdateringer lenger og må brukes i en case hvor den ikke får lading. 

quantumduck

quantumduck

Jeg ser at det ikke er så lett å få fatt i Sony nettbrett lengre, disse var jo vanntette/sprutsikre. Det fins en Samsung Active Tab 8 som er til utendørs bruk, og ellers er det vanskelig å orientere seg, synes jeg. Hvis jeg finner et sprutsikkert deksel som er ok kunne jeg tenke meg Huawei Media Pad m5 (pga. Android 8 og ellers gode anmeldelser), ellers blir det Samsung Active Tab tror jeg. Dog er det et problem med deksel, og det er at enheten må "ned" og lades, hvis ikke dekselet har en løsning for ladekabel.

Noen som har andre forslag? Lyssterk skjerm, lademulighet ute i "elementene", sprutsikker/vanntett (skal brukes utendørs i seilbåt, må tåle regn og saltvannsprut), og helst med nyere Android versjon. 

En ting som ellers gjør iPad fristende er mulighet for oppgradering av OS, men der i gården får man vel ikke noe sprutsikkerhet og må til med weather-case. Dessverre synes jeg iOS er for idiotisk designet til bruk på Pad/Tab så vil helst ikke gå den veien. Har forøvrig en gammel og trofast iPad nå som kjører både Navionics og iSailor, problemet med denne er egentlig bare at den ikke får oppdateringer lenger og må brukes i en case hvor den ikke får lading. 

• Create New...